[Gelistirici] eski virtualbox paketi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
22 Oca 2009 Per 14:57:48 EET

Perşembe 22 Ocak 2009 tarihinde, Necmettin Begiter şunları yazmıştı:

> Şimdi ben de saçmalama hakkımı kullanarak birşey sormak istiyorum.
> Teorik değil de biraz daha uygulamaya yönelik olması için örnekle
> açıklamaya çalışayım. Şimdi diyelim ki bende VirtualBox'un 9 sürümü
> kurulu, Pardus 2020.1 kullanıyorum. VirtualBox'un 10 sürümü çıktı,
> aynı anda Kernel 2.99.20 de çıktı index güncellendi, index'te şimdi
> 2.99.19 yok. Doğru mu? Bu virtualbox da bu yeni kernele bağımlı olsun.
> Fekat bu virtualbox bir hatadan dolayı açılmıyor, ben de eskisine
> dönmek istedim. Şimdi eski virtualbox'u ve eski kernel'i
> [...]

Aslında kernel modülünün ayrı bir pakette olması daha doğru. Eğer uygulama ve
kernel modülü arasında nvidia sürücülerindeki gibi sıkı bir bağımlılık yoksa
yeni kernel ile eski virtualbox'ı kullanmak mümkün. Aksi takdirde
silmediyseniz eski kerneli GRUB'ta seçerek açmanız da olası.

Zaten eski virtualbox'a dönmeniz için de bir yerlerden paket bulmanız
gerekiyor. Aynı şekilde kernel için de eski paketleri bulup kurmak mümkün.