[Gelistirici] kaptan 4

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
22 Oca 2009 Per 12:29:32 EET

2009/1/22 Pinar Yanardag <pinar at pardus.org.tr>:
> - coklu masaustu ayarlari (gecen sefer coklu masaustu kavrami ile
> tanismamis insanlara, "bak bu da var" demek icin koymustuk bunu.. ama
> simdi koyup koymama konusunda emin degilim pek, )

"Normal kullanıcı" olup da çoklu masaüstü mantığını kullanan birini ne
gördüm, ne duydum.

> - duvarkagidi ayarlari
> - ag ayarlari *
> - paket yoneticisi ayarlari *
> - hoscakalin ekrani (burada tanitim amacli system-settings, display
> manager, wiki, yardim sayfalarina vs. den bahsedilecek)
>
> * bu iki adimi yali first boot'a koymaya karar verirsek buradan
> kalkacak. kaptan'a cok fazla adim koyup kullaniciyi bunaltmak
> istemiyorum ama simdilik bunlar kaptan'da kalacak gibi gozukuyor.

Cehaletimden soruyorum; kurulum (YALI), sonra restart, sonra
YALIFirstBoot, sonra restart, sonra KDE mi? Eğer öyle ise, bu bu
restart'lar bana bir zamanlar eleştirdiğimiz bir işletim sistemini
anımsatıyor.. Kullanışlılık açısından bir yerine iki restart olması
yanlış. Yok YALI ile YALIFirstBoot arasında birşey yoksa sorun yok.

> oneri/elestiri/eski kaptan'da oldugunu dusundugunuz yanlislar, vs ..
> onerisi olan varsa duymak isterim..
>
> not: kullanicilar eskisinde oldugu gibi adim atlayamayacaklar ama
> sonradan kaptan'i acan kullanicilar hicbir ayar degistirmek zorunda
> kalmadan son adima kadar gelebilecek.

Adım atlayamamakla ilgili GNOMEvari olduğunun söylendiği epostayı da
dikkate alarak yazıyorum, herhangi bir davranış modelinin GNOMEvari
olması yanlış olduğu anlamına gelmez.. Farklı olacağız derken
kullanışsız olmayalım. Kullanıcıyı her adıma bakmak zorunda bırakmak
bazı açılardan (bana göre elbette) yalnış:
1. "Next, Next, Next"e alışkın bir kullanıcı zaten siz ekranın her
yerine kırmızı bantlarla "ona tıklama" yazsanız da ona tıklar, hatta o
Next'i kapatsanız bile bir yolunu bulup tıklar..
2. Biz Pavlov değiliz. (kullanıcıyı güvenlik gerekçeleri dışında
herhangi bir nedenle belirli bir davranış modeline yöneltmek ne derece
doğru?)