[Gelistirici] COMAR ve *Kit'ler

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Oca 2009 Çar 14:55:14 EET

Merhaba,

Wed, 21 Jan 2009 14:19:21 +0200, Serbulent UNSAL
<serbulent at pardus.org.tr> :

> Peki uygulamayı kullanmak isteyen diğer dağıtımları çomar kullanmakm
> için teşvik edemez miyiz ? Nasıl bir uygulamayı paketlerken onun
> bağımlılığı olan kütüphaneleri, deamonları da paketliyor ve
> kullanıyorlarsa "bakın NM istiyorsanız Comar'ı da şöyle
> paketleyebilirsiniz zaten çok kolay" biçiminde yönlendiremez miyiz ?
Ne kadar fazla ek kodlama gerektirir ya da isi karmasiklastirir
bilmiyorum ama comar'i "optional" bir bagimlilik yapabilirsek harika
olur.

*-manager'lar kullanilmaya baslanirsa, "bir de comar diye bisi varsa
kullaniyormus, o ne ki" diye insanlar bakabilirler. Ya da bunlari yazan
adamlar comar diye de bisi yazmislar diye ilgilenebilirler. Once
cigneyebilecekleri lokmalari vermek lazim :)

Ben bir dagitim olsam, bir tane gui kullanacagim diye comar gibi bir
daemon paketlemezdim, paketlesem de bunu ontanimli kullanicinin
sistemine kurmazdim. Zorla guzellik olmaz.

                   Doruk