[Gelistirici] Kural ve Prosedurler

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
21 Oca 2009 Çar 03:02:08 EET

Emre Erenoglu wrote On 21-01-2009 02:26:
> Merhaba,
>
> Gelistirici listesinde ara sira hararetli fikir alisverislerinizi
> goruyorum. Bir yandan fikir alisverisi icin guzel olsa da, bir yandan
> bana bunlarin hepsi projenin gencligi ve bir takim "kural" ve
> "prosedur" eksikliklerinden kaynaklaniyor gibime geliyor.

Bu başlık altında yazılacak olanlar da çözümsüz kalacak onu ben size
peşin söyleyeyim =) Çok konuşuldu çünkü. Sanal veya gerçek ortamda,
insanların birbirlerini görebilecek veya anlayabilecek bir şekilde
toplantı yapmaları bence şart. Çünkü bizim sorunumz aslında kopukluk.
Bence herkes veya her kesim birbirinden bir şey bekliyor.

Bir yazılım şirketinde staj yaparken şöyle bir şey gözlemlemiştim. İlk
beş gün herkes ciddi ciddi iş yapıyordu (bana öyle yansıyordu), ben de
bana verilenleri yerine getiriyordum. Ondan sonra yavaş yavaş insanlara
alıştım, ortama ısındım derken, işlerin tamamen birbiriyle alakasız
olarak yürüdüğünü gördüm. Biri xxx ürününün kullanımı için php ile site
arayüzü yapmaya başlamış, ötekisi gtk+ mi, qt mi, yoksa .net framework
bağımlılığına mı muhtaç kalalım diye araştırma yapıyor. Birbirlerinin
yaptığı işten habersizler çünkü..

Tam olarak anlatabildim mi bilmiyorum ama, hani ben Xfce için bu kadar
emek sarfederken, diğer taraftan öteki geliştiricilerin benim uğraştığım
konu hakkında neler düşündüklerini, yaptıklarını merak ediyorum ister
istemez. Malum, Pardus 2008'de PolicyKit'e geçilirken Xfce kullanıcıları
bir anda paket yöneticisi, ağ programcığı falan kullanamaz olmuştu. Tabi
o zamanlar Xfce benim üzerimde değildi..

Toplantı şart =)