[Gelistirici] Kural ve Prosedurler

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
21 Oca 2009 Çar 02:26:06 EET

Merhaba,

Gelistirici listesinde ara sira hararetli fikir alisverislerinizi goruyorum.
Bir yandan fikir alisverisi icin guzel olsa da, bir yandan bana bunlarin
hepsi projenin gencligi ve bir takim "kural" ve "prosedur" eksikliklerinden
kaynaklaniyor gibime geliyor.

Ortaya cikan hususlarda neden kural ve prosedurler olusturmuyoruz? En
azindan bu fikir alisverislerini bir kural/prosedur icin bir kere yapariz,
kapatiriz. Zaman da daha verimli isler icin harcanabilir.  Gelistiriciler
ilk gelistirici olduklarinda yayinlanmis bu kural ve prosedurleri okurlar ve
isi ogrenirler. Pardus projesinin kisilerden bagimsiz kurumsal bir yapisi
olabilmesi icin gerekli gibi geliyor bunlar bana.

Ornegin su son surum adi konusunun proseduru ornegin sunlar gibi olabilirdi:
1)  Tum gelistiricilerden surum yayinlanmasina 3 hafta kala aday isimler
toplanir, bir web sitesinde 2 hafta yayinlanir kullanicilarla paylasilir,
surum yayinlanmasindan 1 hafta once oylama biter ve en cok oy alan secenek
surum ismi olur.
2) Gelistiriciler oneri yapar, gelistiriciler gene oylar, sona kalan 4
olasilik arasindan Proje Yoneticisi secim yapar
3) Proje Yoneticisi surum adlarini secer
4) vs. vs

Bolduysem veya daha onceden tartisilip kapatilmis bir konu ise goz ardi
ediniz.

Selamlar,
--
Emre