[Gelistirici] Sürüm adı.

Türker SEZER turkersezer at tsdesign.info
21 Oca 2009 Çar 01:11:38 EET

On Wednesday 21 January 2009 00:51:35 Ali Işıngör wrote:
> Kesinlikle kozmetik şeyler değil bunlar.
>
> Kimse alınmasın ama;

Biz kırılan darılan bir ekip değiliz yahu. Birşeyler yazarken olmasın böyle
kaygılarımız.

> bir projede, bir yönetim şemasında, herşey herkesle
> paylaşılmak zorunda da değil!

Son kararı beraber verelim ısrarı yok zaten kimsede. Bu işin çok boyutlu
olduğunu biliyoruz. Furkan sadece neden böyle olduğunu sormuş ve metinde
geçen bir detay için bir daha böyle olmamasını umduğunu söylemiş.

Ayrıca elbette bir çok "çok gizli" bilginiz olabilir elbette, ama karar
verirken ya da karar verdikten sonra bu bilgi listeyle paylaşılsa kimsenin
birşeyi eksilmezdi.

> Pardus Projesi'nin halkla ilişkiler
> yönetimine, MIG ekibine, basınla ilişkilerine dair pek çok noktada çeşitli
> karar mekanizmaları var ve bazı kararlar oralarda alınıyor. Kimse bundan
> alınmasın ve bu kararları alanlara karşı güven duysun...

Alınan kararlara güvenmiyor değiliz. Dediğim gibi belirtilen her fikir
yapılana karşıt olmak durumunda değil. Belki ben de o yazıdaki fikirlere
katılıyorum ve orada "Pardus Geliştiricisi" olarak benim imzam olmasını da
istiyorum.

> bu konuyu bir "varoluşçu problem" haline getirmedim.

Sürüm adını hatta yapılan bildiriyi sorun eden yok, sadece süreci sormuş
arkadaş. Nasıl böyle oldu, neden böyle oldu gibi. Bundan sonrası için belki
daha iyisini yapabiliriz diye düşünmüştür belki.

> Açıkça konuşmak gerekirse, Erkan Tekman'ın ya da çekirdek ekibin kendi
> başına aldığı en ufak kararda konunun "*TÜBİTAK ekibi vs Dışardakiler*"
> kutuplarına konumlandırılmaya çalışılmasından ciddi bir rahatsızlık
> duyuyorum.

Elbette sayın Tekman, çekirdek ekip kendi içinde kararlar alabilir. Bu
kararların sebebi, gizlilik olur, yoğunluk olur, iletişim kolaylığı olur,
aciliyet olur, canları öyle ister olur vs. Buna birşey diyemem elbette.
Ayrıca bu duruma kimsenin müdahale edebilmesi mümkün değil zaten. Fakat bu
kararı aldıktan sonra da birisi çekirdek/katkıcı ayrımı olmasın diyince
sayfadaki yazıyı değiştirerek konuyu kapatmak bana doğru gelmedi, ben de bu
fikrimi söyledim.

Türker