[Gelistirici] Gparted'in Kdebase bağımlılığı var =)

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
20 Oca 2009 Sal 17:36:20 EET

On Tuesday 20 January 2009 17:23:43 Erkan Tekman wrote:
> 20 Ocak 2009 Salı 17:14:20 tarihinde Gökmen GÖKSEL şunları yazmıştı:

> Eğer doğru anladıysam sorun işi ÇOMAR yerine doğrudan bir yol (örneğin bir
> dosyayı değiştirme) yolu ile yapmaktan çok genelde *-manager ailesini
> Pardus'a özgü olmaktan çıkaracak şekilde tasarım değişikliği yapmak. Yani,
> zaten arayüz ile aşağıdaki mekanizma arasında doğru bir katmanlama yaparak
> *-manager ailesinin KDE dışındaki masaüstü ortamlarına da hızla adapte
> edilmelerini sağlarken diğer yandan da alt tarafta benzer bir soyutlama
> yaparak ÇOMAR yerine farklı yapılandırma yönetimi çerçevelerinin
> [...]
Evet, son olarak anlatmak istediğim bu; *-manager'dan herhangi birini KDE
upstream'a birşeyler gönderebilmek için Pardus bağımlı halden kurtarmamız
gerekiyor ve evet dediğin gibi bunlar ek iş gücü getirecek olsalarda
(performansta bir değişiklik olmayacktır Pardus için) bize getirileri büyük
olacaktır.

Fakat konunun başındaki durum bundan farklı olarak COMAR'ın herhangi bir
komutu çalıştırma için kullanılabilecek bacağı olacaksa buna benzer bir de
herhangi bir dosyaya(daha önceden belirlenmiş) yazma yetkisi verebilecek bir
bacağının olmasının iyi olacağı konusundaki görüşlerimdi. Gürer'in dediği gibi
o herhangi bir dosya /etc/passwd 'de olabilir fakat şimdi farkettim ki o
çalıştırılması istenen komutta "dd" olabilir :)

--
Gökmen GÖKSEL