[Gelistirici] Gparted'in Kdebase bağımlılığı var =)

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
20 Oca 2009 Sal 17:23:43 EET

20 Ocak 2009 Salı 17:14:20 tarihinde Gökmen GÖKSEL şunları yazmıştı:

> İlgisi var; biraz önce gönderdiğim mailde de anlattığım gibi; kodun
> içerisinde çomar ifadesinin geçmesi direkt olarak comar bağımlı yapıyor
> kendisini.

Eğer doğru anladıysam sorun işi ÇOMAR yerine doğrudan bir yol (örneğin bir
dosyayı değiştirme) yolu ile yapmaktan çok genelde *-manager ailesini
Pardus'a özgü olmaktan çıkaracak şekilde tasarım değişikliği yapmak. Yani,
zaten arayüz ile aşağıdaki mekanizma arasında doğru bir katmanlama yaparak
*-manager ailesinin KDE dışındaki masaüstü ortamlarına da hızla adapte
edilmelerini sağlarken diğer yandan da alt tarafta benzer bir soyutlama
yaparak ÇOMAR yerine farklı yapılandırma yönetimi çerçevelerinin
kullanılmasına (örneğin sed) olanak sağlamak.

Bunun temel getirisi geliştirdiğimiz *-manager arayüzlerinin başka
dağıtımlarca da kullanılmasını ve hatta belki KDE upstream'a alınmasını
sağlamak olacak. Temel yükü ise gerekecek ek bir katman ile performans düşüşü
ve hata noktaları sayısının artması gibi görünüyor. Daha karmaşık bir sistem
olacağından tasarım ve gerçeklemesinin daha uzun süreceği de bir olasılık.

Yalnızca tartışmayı doğru bağlamına oturtmak istedim. Yanlış anladıysam
yazdıklarımı kaale almayın...

ET