[Gelistirici] Paketçilere Küçük Bir Öneri

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
18 Oca 2009 Paz 17:38:17 EET

Arkadaşlar merhaba,

Sonata paketini ilk paketlediğim zaman, uygulamanın yazarı Scott ile
hemen iletişime geçip Sonata'nın Türkçe çevirisini yapacağımı, aynı
zamanda paketinin hazır olduğunu kendisine söylemiştim ve o da bana,
Sonata'nın indirme sayfasına Pardus kullanıcıları için bir satırlık
kurulum bilgisi ekleyerek güzel bir karşılık vermişti. Şuradan
bakabilirsiniz:
http://sonata.berlios.de/download.html

Diyeceğim o ki, bu bir satırlık bilginin ne kadar beleş ve karşılığı da
kolayca elde edilebilen bir reklam olduğunu tahmin etmemiştim. İlgili
IRC kanallarında Sonata kullanıcılarının "Hey Pardus diye bir dağıtım
varmış, duydunuz mu?" gibisinden muhabbetlere tanık olmak güzel bir şey.
Aynı şekilde, Wicd'in şu sayfasında da Pardus'ta Kurulumu ile ilgili bir
bölüm yer almakta:
http://wicd.sourceforge.net/download.php

İnsanlar sadece distrowatch gibi sitelere bakarak değil, bu kurulum
sayfalarında değişik dağıtım isimleriyle karşılaştıkça da o dağıtımı
merak edebiliyorlar. Her ne kadar Pardus kullanmayı düşünmeseler de,
Wicd uygulamasının iki geliştiricisinin gösterdiği ilgi ve alaka da çok
güzel. Kullanıcılara en azından "Pardus'ta Wicd var!" diyebiliyorlar.

Diğer taraftan, şu siteye bir bakın:
http://www.emesene.org/download.html

Emesene'nin indirme sayfasında Pardus simgesinin yanında kurulum
anlatımının yer alması, bence önemsenmeyecek türden bir reklam olamaz.
Buna değer mi değmez mi meselesine gelirsek, herkes en az kendi
paketlediği uygulamaların kurulum sayfalarına göz atarak en azından bir
paketi için, o uygulamanın geliştiricisinden benim yaptığım gibi bir
ricada bulunabilir.

Bu eposta sanıyorum ki pek bir tartışma niteliği taşımıyor. Sadece
öneridir ve daha önce de uygulanmış olabilir. Bu öneriyi benimseyip
benimsememek size kalmış =) Saygılar.

(Eren bu arada Stephan Arts selam söylüyor, Pardus'ta Xfce ne alemdeymiş
merak ediyor hehe =) )