[Gelistirici] Geçici DNS modeli

Furkan Duman coderlord at gmail.com
14 Oca 2009 Çar 17:57:39 EET

14 Ocak 2009 Çarşamba 17:46 tarihinde Furkan Duman <coderlord at gmail.com> yazdı:
> dnsmasq /playground/furkan/dnsmasq içinde hazır ve denediğim kadarıyla
> iyi çalışmakta.

Bu sürümdeki önemli bir detayı atladım.

dnsmasq'e artık interface'e göre dns kaydı yapıyorum.

Bu şu demek:

Mesela eth1 arabirimli bir profilim var. Buna dns olarak 1.1.1.1
verdim. Profil up olduğunda dnsmasq'e eth1 için 1.1.1.1 kaydını
yapıyor.
dnsmasq e sorgu geldiğinde de, 1.1.1.1 dns i için sorguyu eth1
üzerinden gönderiyor. eth0 da açık ise eth0 a ait dns sorguları
kendisi üzerinden gidiyor.

Bu neyi sağlayacak:

İleride VPN'e el attığımızda, VPN arabirimine ait dns'e yine vpn
üzerinden sorgu yapılacak. VPN dns'i yerel bir IP ise kendi
arabirimine bu sorgu gönderilecek.

Görüşmek üzere.

--
Furkan Duman