[Gelistirici] yeni dbus

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
10 Oca 2009 Cmt 00:05:01 EET

 Merhaba,

 Sürüm 40 dbus la bir sorunumuz var, çağrılara çok geç cevap veriyor.
Örneğin service-manager ı açtıktan sonra bir bilgisayarda 25 saniye
kadar sadece servis listesinin dolmasını bekledik. Sürüm 39 a dönünce
sorun düzeliyor. Aynı şekilde açılışta KDM in gelmesi de daha uzun
sürüyor (headstart var).

 Tek tek servis status çağrısı yaparak denedim, yavaşlama hepsinde de
aynı miktarda oluyor, aynı sürede cevap veriyorlar. Neden oluyor diye
kurcalarken sysklogd servisini kapatınca sürüm 40 ile ciddi bir fark
oluştu. "time service &>/dev/null" çıktısı sysklogd li / siz

--- root olarak
real    0m9.814s
user    0m0.062s
sys     0m0.010s

 sysklogd kapatınca

real    0m1.810s
user    0m0.059s
sys     0m0.011s

 --- kullanıcı olarak
real    0m17.648s
user    0m0.063s
sys     0m0.010s

 sysklogd kapatınca

real    0m2.284s
user    0m0.065s
sys     0m0.011s

 Sysklogd nin servis betiğini kurcaladım, pid lerdeki id ler vs. dahil
herhangi bir soruna rastlamadım. Çomar loguna önemli bir mesaj düşmüyor.

 Sorunun sysklogd den kaynaklandığını zannetmiyorum, bana bir program
bir yerlerde log yazmaya çalışıyor ve beceremiyor gibi geliyor ama
yanlış yolda olabilirim.

 Geç oldu, yoruldum, biraz ara veriyorum, aklımdakileri yazayım dedim.
Ne dersiniz sorun nerede ?