[Gelistirici] Bakıcısız libgsf paketi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Oca 2009 Per 01:01:20 EET

On Wed, 07 Jan 2009 21:16:38 +0200
Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com> wrote:

> libbonobo'nun sadece orbit2 adında bir bağımlılığı var (orbit2 ana
> depoda), dolayısıyla libbonobo'nun ana depoya alınmasında bir sıkıntı
> yok; ama gnome-vfs için ayrıca gnome-mime-data ve gamin'i de ana
> depoya almamız gerekecek, ki gnome-mime-data ile gamin'in bağımlılığı
> da yok.
>
> Kısacası; libbonobo, gnome-vfs, gnome-mime-data ve gamin resmi depoya
> alınırsa, libgsf de rahat bir şekilde gnome desteğiyle derlenebilir
> ve böylece bugzillamızdaki gnumeric ve gnucash ile ilgili olarak
> açılmış iki adet bug da kolayca kapanabilir diye düşünmekteyim =)

 Gnumeric ve gnucash bildiğim kadarıyla başarılı programlar, ama libgsf
yi gnome kabilesine bağımlı yaparsak openoffice de dahil bir seri
paketi bu kabileye bağımlı yapmış olacağız. Ayrıca firefox da bunları
görür görmez kullanıyordu diye hatırlıyorum ki kurulum CD sinde
openoffice ile birlikte gelince herkesin bilgisayarında yüklenmiş
olacak, bu bana pek cazip gelmiyor.

 Gamin ise ayrı bir derya, bir seri paket (kde dahil) gamin'i görür
görmez linkleniyor, bunlara gamin kullanmamayı dikkatlice öğretmek
gerekiyor.

 Özellike openoffice in gnome kabilesine bağımlı olması bana hoş
gözükmedi, ya bu paketleri depoya aldıktan sonra çok dikkatli olalım ya
da başka bir çözüm arayışına gidelim derim.