[Gelistirici] Paket çevirileri

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
7 Oca 2009 Çar 13:56:21 EET

On Wed, 7 Jan 2009 10:20:19 +0200
Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> wrote:

> [...]
> ayırmadık. Çeviriler genellikle xml üzerinde değil otomatik araçlarla
> çevrilen po dosyaları ile yapılıyor ve senkronize ediliyor. Bu
> araçlar da commentleri falan yuttuğu için paket metadatasını
> kurcalayıp geliştiricilerin ayağına dolaşmasınlar diye bu ayırım
> yapılmıştı.
>
> Paketin İngilizce açıklaması paketçinin sorumluluğunda ve review
> sürecinde kontrol ediliyor olmalı. Bunun dışında Türkçe çeviriler
> dışında bizim bir sorumluluğumuz olmamalı, diğer çeviriler ilgili
> çeviri grubunun insan gücü ve sorumluluğu dahilinde olmalı.

 +1

 Şu anki yapıyı atmanın bence bir anlamı yok, sorun teknik yapıda değil
altyapının hazır olmasına rağmen içini dolduramamızda. Burada en
azından Türkçe için herkes kapısının önünü süpürse / paketine sevgi
gösterse çok şey değişebilir. Ben de kendi paketlerimde bu konuda
eksiklerim olduğunu fark ettim, yeni aldığım paketlerle birlikte
çevirileri ve translations.xml dosyalarını düzelticem.

 Diğer diller için de elbet o dillere destek veren birileri çıkar diye
düşünüyorum. Paket çevirileri dışında bir sürü alanda da çeviri
desteğine ihtiyacımız var, ancak bir dil için hiç bir şekilde çeviri
yapan çıkmazsa o zaman o dili destekleyip desteklemeyeceğimize bakarız.

 Aynen katılıyorum.