[Gelistirici] [paketler-commits] r57869 - in devel/applications/multimedia/sox: . files

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
5 Oca 2009 Pzt 20:55:34 EET

Merhaba;

Monday 05 January 2009 tarihinde, Murat Senel şunları yazmıştı:
> Şuan sadece 2008-test deposuna merge edildi. Kararlı depoya geçiş için
> herhangi bir ACK süreci de yok ortada ve zaten şuan mlt güncellemesi
> yapıyorum. Tamam kabul ediyorum acele ettiğimi ama ortada herhangi bir
> sorun falan kalmamış olacak mlt güncellemesi ile.

Galiba bir yanlış anlaşılma var burada, özetlemeye çalışayım :

Test deposu, kararlı depoya girmesini istediğimiz paketleri test ettiğimiz
ikili depo, dolayısıyla ABI/API kuralları açısından kararlı depo ile eş. Yani
sonsuza kadar test deposunda kalacak da olsa ABI/API kıran güncellemeleri
dağıtımın kararlı dalına (2007, 2008..) almıyoruz.

Bu kuralın nedeni ise özetle şu : ABI/API kıran bir güncelleme, tanım olarak o
paketin ters bağımlılıklarının (aslında ters bağımlılıkların bir bölümünün de
olabilir) çalışmasını engelliyor ; bu ters bağımlılıkların düzeltilmesi için
ya sadece yeniden derlenmeleri, ya da güncellenerek yeni sürümlerinin
derlenmesi gerekiyor. Depo açısından sorun da burada başlıyor : bu yeniden
derlenen paket sayesinde deponun en son halinde sorun yok gibi görünüyor, ama
her kullanıcının hem ABI/API kıran paketi, hem de gerekli tüm ters
bağımlılıkları birlikte güncelleyeceğinin bir garantisi yok, bizim de depoda
bunu zorlayacak bir aracımız yok. [*] Dolayısıyla, çok büyük bir gerek
olmadığı sürece bu tip ABI/API kıran güncellemeleri dağıtımın kararlı dalına
almıyoruz.

[*]
Bu kuralımızı kökten değiştirmesek de biraz yumuşatabilmek için yakın geçmişte
PiSi'ye "ters bağımlılıkları da güncelle" desteği ekledik, şu anda derleme
çiftliğinde bu özelliğin testleri de yapılıyor. Bu özelliği temel olarak hem
paket inşa sürecinde (derleme çiftliği) hem de paket kurma sürecinde
(kullanıcı sistemleri) işlettiğimizde şu adımları takip ederek ABI/API
kırabilir hale geleceğiz :

- Pakete ABI/API kırar TAG'i eklenecek,
- Derleme çiftliği bu TAG'i gördüğü paketlerde ters bağımlılıkları da tekrar
inşa edecek,
- PiSi / Paket yöneticisi bu TAG'i gördüğü paketlerin ters bağımlılıklarının
da yükseltilmesini zorlayacak.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]