[Gelistirici] init script mudur parametreleri ve initramfs-tools

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
3 Oca 2009 Cmt 02:59:44 EET

Emre Erenoglu wrote:
> Benim init scriptte acilista bana degiskenleri print eden bir kisim
> var, oradan bakiyorum acilista degiskenlerin durumuna (RAID, LVM,
> VIRTIO).  Ekte gonderiyorum bu init'i.
Müdür dediğimiz /sbin/mudur.py dosyası aslında, kendisi init tarafından
her runlevel değiştiğinde /etc/inittab'daki parametreyle çağırılıyor.
müdür /proc/cmdline'ı okuyarak, grub'da kernel'e geçirilen parametreleri
alabildiğinden, orada kendine ait bir (mudur=P1,P2,P3,...,Pn) yapısı
tutabiliyor.

Ancak bu yolladığınız initramfs'ten açılan sistemdeki init betiği
çalıştırıldığında daha ortada müdür falan yok, dolayısıyla mudur=x,y
diye verilen parametreleri oradan elle yine kernel parametrelerini parse
ederek okursunuz herhalde, Onur daha iyi bilebilir.

Ayrıca bunun doğru çözümü bu değildir bence zira o parametreler müdür'e
gitsin diye veriliyor, initramfs'teki init betiğinin bir şekilde bilgi
alması gerekiyorsa bu başka bir değişken ile sağlanmalıdır heralde..

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>