[Gelistirici] Lvm & Raid ile ilgili...

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
1 Oca 2009 Per 22:34:09 EET

2009/1/1 Mete Alpaslan <alpaslanmete at gmail.com>

> Bir de tabii siz initramfs'inizin icine lvm binary'lerini nasil eklediniz?
> Ben mkinitramfs script'ini elle modifiye etmek zorunda kalmistim.
>
> Lvm binary eklemedim aslında sadece init lvm için biraz  değiştirdim o
> yüzden elinizdeki raidli sistemi bozmamak için initramfs yedeğinizi alıp
> öyle değişiklik yapın!!! Sonra elimizdeki test ortamında da mahsur kalırız.
> :)

OK, simdilik bu patch'i uygulamayacagim, zaten benim init'te de benzer bir
patch yapili durumda, ancak sizdeki mudur=*lvm* metodu, raid ile birlikte
oldugunda bende calismadi bi turlu.  Sorun bu zaten, mudur'e nasil 2
parametre verecegiz? IRC'de de sordum simdi.

Ubuntu ve Debian aslında initramfs-tools kullanıyor (sizinde daha önce
> sordugunuz gibi)  mdadm,lvm2,evm gibi paketlere hooks lar tanımlayıp yeni
> initramfs böyle update ediyor aslında bizimde buna geçmemiş gerek yoksa ne
> kadar istesekte initramfs istediğimiz değişiklikleri rahat yapamayacağız....

Evet, mutlak bu sisteme gecmemiz lazim. veya mkinitramfs komutuna, sistemde
raid, lvm ve/veya virtio gibi baska eklentiler olup olmadigina gore
parametre vermemiz lazim her calistirildiginda.

İncelediğim initrams hookslarda statik olarak eklediklerini görmedim ama
> sizdeki sorunu çözmüş burada biraz daha google amcaya sormak lazım sanırım
> :)
>
> Zaten sorun tam olarak nerdeacaba? Initramfs olan moduller mudur de /dev
> populate edilirken kayıp mı oluyorlar? O zaman mudure uyguladığım yama işe
> yaraması gerekiyor :S Eğer Inıtramfs deyse hiç değiştirmediğim initramfs
> uyguladığımda da mudur_lvm_patch yaması hacim grupları aktive etmişti.. :S

Su anda 2 sorun var:

1) init'te mudur=*lvm* mudur=*raid* benim sistemimde yemiyor, yalnizca 1
parametreye bakiyor. Tekrar denerim bu isi. En iyisi buna ozel bi sanal
sistem kurmak sanirim.
2) bendeki pakette binary'yer /usr/sbin altina gidiyor, sizin udev ve
collect_lvm script'leri ise /sbin 'e refer ediyor. Sizin paketin pspec.xml
linkini bana gonderirseniz ben de ayni paketi kurayim. Sizin binary'ler
nerde?
3) Chat yapmamiz lazim, boyle mail ile olmuyor :)
--
Emre