[Gelistirici] Lvm & Raid ile ilgili...

Mete Alpaslan alpaslanmete at gmail.com
1 Oca 2009 Per 22:22:16 EET

Emre Erenoglu wrote On 01-01-2009 22:02:
> 2009/1/1 Mete Alpaslan <alpaslanmete at gmail.com
> <mailto:alpaslanmete at gmail.com>>

>     Sanırım yukarıda bahsettiğiniz /lib/initramfs/init ile alakalı
>     onun içinde ekteki yama yardımcı olur. Eski kernelin initramfs
>     buradaki init betiğini değiştirdikten sonra tekrar oluşturdum ama
>     şu anda kullandığım için initramfs değişikliğine gitmedim...
>
>     Not:/lib/initramfs/init betiğini değiştirmek ne kadar initramfs
>     değiştiriyor pek emin değilim olamadım... :S
>

> Bir de tabii siz initramfs'inizin icine lvm binary'lerini nasil
> eklediniz? Ben mkinitramfs script'ini elle modifiye etmek zorunda
> [...]
Lvm binary eklemedim aslında sadece init lvm için biraz  değiştirdim o
yüzden elinizdeki raidli sistemi bozmamak için initramfs yedeğinizi alıp
öyle değişiklik yapın!!! Sonra elimizdeki test ortamında da mahsur
kalırız. :)

Ubuntu ve Debian aslında initramfs-tools kullanıyor (sizinde daha önce
sordugunuz gibi)  mdadm,lvm2,evm gibi paketlere hooks lar tanımlayıp
yeni initramfs böyle update ediyor aslında bizimde buna geçmemiş gerek
yoksa ne kadar istesekte initramfs istediğimiz değişiklikleri rahat
yapamayacağız....

İncelediğim initrams hookslarda statik olarak eklediklerini görmedim ama
sizdeki sorunu çözmüş burada biraz daha google amcaya sormak lazım
sanırım :)

Zaten sorun tam olarak nerdeacaba? Initramfs olan moduller mudur de /dev
populate edilirken kayıp mı oluyorlar? O zaman mudure uyguladığım yama
işe yaraması gerekiyor :S Eğer Inıtramfs deyse hiç değiştirmediğim
initramfs uyguladığımda da mudur_lvm_patch yaması hacim grupları aktive
etmişti.. :S

Kafam karıştı :(

Mete Alpaslan