[Gelistirici] Pardus 2009 için Özgürlükİçin topluluğunun önerileri

Ali Işıngör isingor at gmail.com
26 Şub 2009 Per 01:26:05 EET

2009/2/26 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

>  Firefox anasayfası yapmak yerine Kaptan'da son ekranda bir tıklama ile
> açılacak bir sayfa benim daha çok aklıma yatıyor.

Benim de yattı :).

>  Az yer kaplamasından kasıt nedir, ne kadarlık bir yer kaplayacağını
> düşünüyorsunuz ?

Az yer kaplamasından kastımız, bunun Windows platformundaki gibi bir
uygulama hazırlamak yerine oflline ya da online çalışabilecek, HTML tabanlı
bir tanıtım turu hazırlamaktı. 2008 ISO'su hazırlanırken çekilen sıkıntıları
bildiğimizden, olabilecek en küçük boyutta tutmak istiyoruz bu turu.

En son CD ler hazırlanırken yer açmak için KB'lık
> paketleri ayıklamaya girişmiştik. KDE4 ile beraber bir sürü yeni
> bağımlılık da geliyor ki 2009 da çok ciddi yer sıkıntısı çekebiliriz.

Farkındayız.

>  Bu sistem fazla yer tutarsa sayfaları OI üzerinde tutup Kaptan'da
> Internet adresini açma yoluna gitmemiz gerekir. Ekran görüntüleri vs.
> ile çok yer kaplayacaksa baştan adını koyalım.

Açıkçası, KB cinsinde işgal edilebilecek en küçük alanda bu işi çözmemiz
durumunda bile Kurulum CD'sine girememe ihtimalini reddetmiyorum. Doğmamış
çocuğa şimdiden don bimenin anlamı yok, işi sonuçlandırdıktan sonra bu turun
online mı yoksa offline mı olacağına, artık o gün karar veriririz....

Elbet gönlümden geçen, sistemini yeni kurmuş olan kullanıcının İnternet'e
girmeden bu Pardus 2009 turunu izleyebilmesidir. Nitekim, Kaptan'ın son
ekranında bunu bir tıklama ile açtırmayı düşünüyorsak; yok ethernet
kablosunu tak, yok kablosuz ağ bağdaştırıcını tanıt, ağ yöneticisini aç gibi
adımları araya sokmamalıyız.

>  Bir de tabi en azından hem Türkçe hem de İngilizce dillerde olması
> gerekiyor, desteklediğimiz diğer dillerde de olursa leziz olur.

Mesaj alınmıştır.

Ali