[Gelistirici] Test sistemi/süreçleri - Geliştirici toplantısı için eksikler öneriler...

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
24 Şub 2009 Sal 15:15:38 EET

On Tuesday 24 February 2009 14:39:02 Doruk Fisek wrote:
> Niye edeyim?
>
> Bir mecrada goruslerimi yazi olarak yaziyorum, yazi olarak baska bir
> ortama aktariliyor. Bir de laflarimin saptirilip saptirilmadigini ya da
> dogru duzgun aktarilmadigimin pesinde kosmami mi bekliyorsunuz?
>
> Degerli zamanimi ayirip, dusunup, bunlari yaziya donusturup kilolarca
> yaziyorum, bir zahmet oturun onu da dogru duzgun not edin kendinize.
>
> Insana deger vermek, goruslerine saygi gostermek boyle olur. "Biz cok
> onem veriyoruz soylediklerinize" diye sozle degil. Ayip.

Öncelikle aşırı tepki verdiğini düşünüyorum. Aynı şekilde yanıt vermemeye
çalışacağım.

Ekin'in bunları not ederken umursamadığını veya bilerek yanlış not ettiğini
düşünmüyorsun sanırım. Ayrıca kendimize değil hepimiz için alıyoruz bu
notları. Kendimize alsaydık wikide olmazdı.

Uzun bir tartışmanın ( sözlü veya yazılı ) sonunda alınan notlarda her zaman
hata/eksik olabilir. Ben bu tarz bir posta geldiğinde genelde kontrol ederim
kendi söylediklerim düzgün anlaşılmış mı , atlanan bir yer olmuş mu diye.

Haklı olabileceğin bir nokta aynı davranışı göstermen için seni zorlayamam,
imzalı toplantı tutanağı değil bu.

Şu an arşiv fareliği yaptığın e-postadan başlayarak sadece test ile ilgili
olan görüşleri kişi bazında not almaya çalışıyorum, belki depo tartışmasının
arasında yazılmamış bir şeyler bulurum diye. Umarım bittiğinde daha tatminkar
bir belge olur test süreçleri açısından.

Farkında mısın bilemiyorum ama eğer toplantı da testlerle ilgili bütün
geliştiricilerin görüşleri üzerinden yeniden konuşalım, gündem için
önerileriniz nedir dememiş olsaydım listeye bu tartışma hiç olmayacaktı.

İnsanların görüşlerine saygı gösterilmeseydi, ne bu thread olurdu, ne referans
gösterdiğim belge, ne de birazdan göndereceğim çalışma. Açıkçası listedeki bu
gerilimden giderek daha fazla rahatsız olmaya başladım. Umarım ki geliştirici
toplantısı bu gerilimi düşürmek konusunda yardımcı olur.