[Gelistirici] yapılacaklar listesi

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
22 Şub 2009 Paz 19:39:02 EET

Sunday 22 February 2009 Tarihinde Gökmen dedi ki:
> Bununla ilgili acil bir şey sormak istiyorum:
>
>   * KGtk paketi ve Firefox, OpenOffice'in KGtk ile yüzleşmesi (-)
>
> Bu ne demek oluyor? Eğer sadece KGtk'nin paketlenmesi kastediliyorsa, bu
> maddenin "KGtk'nin paketlenmesi" şeklinde değiştirilmesini talep ediyorum.

Yapılacak şey sadece onu paketlemek olsaydı, öyle yazardım zaten. Orada demeye
çalıştığım şey, KGtk ile OpenOffice ve Firefox'un ne kadar düzgün ve KDE'yle
entegreymiş gibi görüneceğinin test edilmesi.

> Öntanımlı olarak Firefox ve OpenOffice'in KDE dosya seçiciyle çalışması da
> ayrıca kastediliyorsa, bu uygulamaların .desktop dosyalarındaki Exec
> satırına bir kgtk öneki getirildi diye, yine bu uygulamalara Kdelibs
> bağımlılığı kazandırmayalım, çok kötü olur. KGtk kullanmak tercihe bağlı
> olsun. Ben OpenOffice'in bile KDE bindingleri olmadan fazla
> bağımlılıklardan kurtulmasından yanayım. KDE ile bütünleşik görünmesi için
> öntanımlı olarak GTK+ Oxygen teması kullanılabilir veya QtCurve tercih
> edilebilir.

Eğer yeterince düzgün çalışıyorsa(ki bende pek de öyle olmadı, burada karar
alındıktan sonra düzeltmek için girişilebilir), sırf KDE bağımlılığı eklememek
için bundan vazgeçmek bana anlamlı gelmiyor. GTK2 Oxygen teması veya QtCurve
aynı işi yapmıyorlar. Onlar sadece, GTK widgetlarını KDE4 widgetlarıymış gibi
çiziyorlar ama Aç, Kaydet gibi diyaloglar yine GTK'nın aç/kaydet diyalogları
olarak kalıyor[1]

Senin kaygını anlıyorum, XFCE ya da başka masaüstü kullanan bir Pardus
seçkisinde KDE adına bir şey olmasın istiyorsun, haklısın da. Ama bu amaç
uğruna asıl masaüstümüz olan KDE ile entegrasyonu zedelersek, o zaman burada
bir yanlışlık olduğunu düşünürüm. Tabi ki bunlar benim kişisel düşüncelerim,
dağıtım adına filan konuşmuyorum.

Yani temel soru şu:

a- OpenOffice ve Firefox'a KDE bağımlılığı yazmadan (ki şu anda OpenOffice KDE
dialogları kullandığı için zaten KDE bağımlılığı var), pure-GTK
programlarıymış gibi derleyip, daha sonra KDEsel bir tema kullanmak mı?[1]

b- İkisine de kdelibs4 bağımlılığı yazıp, KGtk kullanıp (kararlı çalıştığını
varsayıyorum) 2 programda da bildiğiniz KDE diyaloglarını kullanmak mı?[2]

Ya da, openoffice'i GTK ile derleriz, KDE bağımlılığı da yazmayız. ooo-
wrapper.py'de, ortam KDE4'se ve KGtk kuruluysa onu kullan, değilse de normal
OpenOffice aç deriz. Aynı şey /usr/bin/firefox betiğinde de yapılabilir.

Fikirleri alalım...

[1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~gokcen/firefox-dialog/firefox-dialog-
oxygentheme.png
[2] http://cekirdek.pardus.org.tr/~gokcen/firefox-dialog/firefox-dialog-