[Gelistirici] Replace edilen paketlerin güncellenmeye zorlanması

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
20 Şub 2009 Cum 19:46:59 EET

Cuma 20 Şubat 2009 tarihinde, Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> Replaces için distribution.xml'e Obsolete eklemenin aslında gerekli
> olmadığını daha önce burada [1] anlatmaya çalışmıştım.
>
> [1] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2008-November/014323.html

Tabi buradaki önerim depo dışındaki paket kurulduğunda replace edilen paketin
silinmemesi sorununu çözmüyor. Replace edilen paket her koşulda silinmeli.

distribution.xml dosyasını sadece index'e girmemesini istediğimiz paketler
için kullanmlayız bence. Buraya yazılan Obsolete taglarının index'e girip
pisi'nin çalışmasını yönlendirmesi bence yanlış.

Replace edilmeyen bir paketin kullanıcının sisteminden illa ki silinmesini
istiyorsak bunu başka bir pakete Conflicts ya da Replaces yazarak yapalım
yine.

Kullanıcının bilgisayarındaki bir paketi desteklenmiyor diye silmenin doğru
olup olmadığı da ayrı mesele aslında. En azından açık bir uyarı mesajı vs.
verilmeli diye düşünüyorum.