[Gelistirici] GSoC Fikirleri

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
19 Şub 2009 Per 16:04:01 EET

Perşembe 19 Şubat 2009 günü (saat 11:18:11) Erkan Tekman şunları yazmıştı:
> Hayat devam ediyor...
>
> Tüm geliştiricilerden staj ve GSoC projeleri önerilerini düzgün bir
> formatta (proje başlığı, kısaca [5-10 satır] içeriği, sorumlusu/ları)
> oluşturmaları ve listeye göndermelerini rica edebilir miyim?

(1) "PackageKit pisi backend'i"

Büyük bir bölümü yazılmış olan pisi backend'inin eksiklerinin giderilmesi,
gerekiyorsa eski kodun trunk pisi'ye göre güncellenmesi. PackageKit
içerisinde her zaman güncel olmanın, pisi'nin başka bir dağıtım tarafından
tercih edilmesinde katkısı olabilir.

(2) "PackageKit dbus interface'inin Comar tarafında implement edilmesi"

Comar, mevcut ve gelecek x-Kit teknolojilerinin yaptığı işi yapabilir
durumda. Diğer dağıtımların kullandığı teknolojiler de dbus üzerinden
çalıştığı için, bu dbus arayüzlerini desteklememiz ve grafik uygulamalarımızı
bu arayüzler üzerinden çalıştırmamız, grafik uygulamalarımızın diğer
dağıtımlara kolay entegre edilebilmesini sağlayacak.

PackageKit dbus interface'i paket yönetici arayüzleri tarafından kullanılıyor.
Comar tarafında implement edildiği zaman, KDE dışındaki masaüstü ortamları
için yazılmış paket yöneticisi uygulamaları tercihen kullanılabilir duruma
gelecek. Pardus diğer dağıtımların arayüzlerini kullanabilecek, Pardus
arayüzlerini de diğer dağıtımlar.

(3) "Bluetooth araç yöneticisi"

KDE4'deki son durumunu bilemiyorum. Fakat bluetooth bir cihaz kullanımı
KDE3'de tecrübelerime göre oldukça kafa karıştırıcı olabiliyor. Sade bir
bluetooth yönetim aracı. Araç üzerinden bluetooth aktif hale getirilecek. Bir
cihaz algılandığında bağlanmak isteyip istenmediği sorulacak. Olumlu cevap ile
KDE4 Aygıt Bildirici içerisinde cihaz belirecek, buradan tıklandığında cihazın
dosya sistemine ulaşılacak. Bu proje KDE4'de bluetooth'un son durumuna
bakarak, KDE4 kodlarına katkı projesi de olabilir.

(4) "Ağ Yöneticisi Bluetooth GPRS bağlantısı desteği"

Ağ yöneticisi'nin tüm ağ bağlantı işlerinin yapıldığı yer olması bekleniyor.
Cep telefonlarından internete bağlanmak bir çok ayar dosyasında elle müdahale
gerektiriyor.

(5) "Offline Makinalar için Paket Kurulum/Güncelleme Aracı"

Paketin kurulacağı ve ya güncellenecek sistemin bağımlılıklarını çıkarıp
bunları interneti olan bir makinada kullanarak ilgili paketleri indirecek,
indirdiği bu paketleri de offline makina'da kuracak bir grafik arayüzü
uygulaması.

- Faik