[Gelistirici] Hoşçakalın.

Mehmet Nur Olcay mnurolcay at gmail.com
18 Şub 2009 Çar 18:17:04 EET

On Wednesday 18 February 2009 13:25:50 Furkan Duman wrote:
> Merhabalar,

 Merhaba,

Projeyle alakadar yeni bir isim olarak, kendi bakış açımla anladıklarımı
yazayım:

> Ekibin, çeşitli tartışma ve önerilerimize dayanarak yakıştırdığı,
> "provakatör", "paranayok" (ki bir akıl hastalığıdır) sıfatlarından
> usanmış birisi olarak Pardus geliştiriciliğinden çekildiğimi beyan
> etmek istiyorum.

Bence bu konuda biraz daha geniş düşünmen gerekiyor. Eskilerin, "söz sahibine
aittir" diye bir lafı vardır. Söylenenler belki fazla düşünülmeden o an için
söylenen kişisel ifadelerdir. Ekibin genel olarak böyle bir tavır içinde
olabileceğini düşünmüyorum, düşünmek istemiyorum. Ancak çekirdek ekip ile
diğer geliştiriciler arasında bir iletişim sorunu var sanırım. Ekip, aslında
farklı düşündüğünü hissettiremiyor pek, aksi düşüncelere yol açacak şeyler de
olunca bu noktaya geliyoruz. Canlı misali: işten az önce geldim ve mesajını
yeni okudum, sen mesajını yazalı 5 saat olmuş ve maalesef çekirdek ekipten bir
kişi çıkıp da, "yanlış anlaşılmalar var, kimseyi kaybetmek istemeyiz" gibi
yuvarlak cümlelerle bile olsa bir fikir beyan etmemiş. Önemsemediklerini
düşünmüyorum ama bahsettiğim iletişim sorunu bu işte.

> Çünkü Pardus'u geliştirmek ve bunu yaparken de eğlenmek istiyorum,
> kötü söze muhattap olmak değil. Bu gibi laflar bende üzüntü yaratıyor
> ki ben burada kimseyi kırdığımı hatırlamıyorum. Kolay da kırılan
> birisi olmadığımı Pardus'un ilk sürümünden beri beni tanımış olanlar
> bilirler. Ancak, tartışma adabına uymayan laflara da tahammül etmek
> zorunda değilim.

Bu konuda Selim'in tespitlerine katılıyorum, "nasıl geliştirici kazanırız" ın
yanına "nasıl geliştirici kaybetmeyiz" sorusunu eklemek gerekiyor. Arada bir
fark ya da tavır yok ki deyip konuyu ötelemek, soruna eklemlenmek oluyor
maalesef. Neticede birçok kişi, farklı yer ve zamanlarda aynı şeyi dile
getiriyorsa, "velev ki o şey yanlış olsun", bunun nedenleri üzerinde adam
akıllı düşünmek, tartışmak daha makuldur, anla(ş)ma ve iletişim sağlar en
azından. Bu konunun pek çok şeyden önce mutlaka proje yönetimi ve çekirdek
dışı gelişticiler arasında akl-ı selim ile çözüme kavuşturulması lazım.

Öyle sanıyorum ki, Proje Yönetimi de bunların farkında ve birşeyler yapmaya
çalışıyor. Sayın Tekman'ın şu önerisi de bunun bir göstergesi:

http://liste.uludag.org.tr/gelistirici/2009-February/016932.html

> Not: Onur, ODTÜ'deki geliştirici toplantısına gelemeyeceğim sanırım.
>
> :) Beni listeye dahil etmezsen sevinirim.

Bence oraya gidip, yukarda Sayın Tekman'ın önerileri üzerine konuşursan, fikir
verip alırsan daha anlamlı bir neticeye varılabilir. Çok zaman listenin tadını
hatta bazı geliştiricileri kaçıran esas meseleler karşılıklı konuşulur,
öneriler dinlenir, paylaşılır. Beğenmezsen nihai karar yine senindir:)

--
Mehmet Nur Olcay