[Gelistirici] Icinde sadece servis betigi olan paket?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
18 Şub 2009 Çar 14:06:29 EET

Merhaba,

Icinde sadece servis betigi bulunduran bir paket yapmaya calistim, ancak
arsiv dosyasi adresi olmadigindan pisi kabul etmedi. Bu kisitlamayi nasil
asarim? Yoksa bu betigi baska bir pakete mi eklemek gerekecek?

Yapmaya calistigim servisin adini "networkbridge" koydum, bu servis,

- /etc/conf.d/networkbridge dosyasindan asagidaki parametreleri aliyor:
   - Istenen yeni ag cihazinin (tun/tap cihazi) adi (default virtual)
   - Kac tane yeni ag cihazi istendigi
   - Olusturulacak kopru cihazinin adi (default bridge0)
   - Kopru cihazinin fiziksel bir cihazi da icerip icermeyecegi, icerecekse
cihaz adi (default disabled)
- Kullanilmasi icin bridge-utils, usermode-utilities paketleri kurulu olmali

Daha sonra servis calistirildiginda istenilen kadar "tun" kullanici grubuna
ait virtualX cihazlari yaratip, up edip, bunlari bridge0 cihazina
kopruluyor, gerekirse bu kopruye fiziksel karti da dahil ediyor.

Bu servis ilerde
- virtualization ve/veya openvpn gibi tap cihazlari ile calisan programlar
icin ve
- Kullanicinin root haklarina sahip olmadan (tun grubundaysa) tap cihaz
kullanabilmesi
icin kullanilabilir.

Fikirler yorumlar?
--