[Gelistirici] Kurulum Stratejisi

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
18 Şub 2009 Çar 01:22:47 EET

17 Şubat 2009 Salı 23:39:41 tarihinde Emre Erenoglu şunları yazmıştı:
> :)  Guzel konuya parmak basmissiniz. Dogrudur, hizli kurulum icin
> : paketlerin
>
> bir kisminin gitmesi gerekebilir. Ama bu konuda bizim bir sey soylememiz
> gerekmiyor, kullanicilar karar verebilir, acariz bir "oylama", cok paket mi
> hizli kurulum mu diye soylerler bize.

Pardus'un ilk sürümünden bu yana hedeflediğimiz ve kısmen gerçekleştirdiğimiz
bir özellik var: Kullanıcıya olabildiğince kolay ve hızlı bir kurulum ile
olabildiğince tüm bir masaüstü deneyimini tek bir CD ile sağlamak. Bu cümlede
en önemli unsur "tüm", ikinci sırada "kolay" ve üçüncü sırada "hızlı"
geliyor. Bu özellik ve sıralama ile ilgili hiç şikayet almadık diyemem, ama
bu nedenle aldığımız olumlu tepkiler çok daha kabarık.

Bu özellik nedeni ile şimdiye kadar bir Kurulabilen Çalışan CD çıkarmadık ve
yine bu özellik nedeniyle şimdiye kadar asıl dağıtım mecrası olarak DVD'yi
(ya da USB çubukları) düşünmedik. Belki geliştirici sitesinde ya da wikide ya
da biryerlerde bunun nedenini açıklayacak şekilde bir dokümantasyon yapmak en
doğrusu.

Yukarıdaki cümlelerde "biz"den kastım Pardus Çalışan CD'den  Pardus 1.0
sürecinde geliştirici konumunda olan ve hemen tümü TÜBİTAK UEKAE'de görevli
kişilerdir. Ancak aradan geçen zamanda bu kişilerin önemli bir kısmı TÜBİTAK
UEKAE'den ve kimileri geliştiricilikten ayrılmış olsalar da bu anlayışta
önemli bir değişiklik olmadı, o nedenle aynı kıstaslarla hareket ediyoruz.

Bu kıstasları değiştirmenin yolu geliştirici listesinde verilecek bir karar ya
da kullanıcılarla yapılacak bir "oylama"dan çok sistemli ve (kısmen) bilimsel
bir ürün ve pazar araştırmasından geçer. Sonuçta dağıtımı hep birlikte
geliştiriyor olsak da ürünün paketlenmesi ve "pazarlanması" TÜBİTAK UEKAE
tarafından yapılıyor ve bu nedenle biraz farklı sorumluluğa sahibiz, TÜBİTAK
UEKAE'de görevli ekip olarak.

Son olarak paranoyak yarımın ittirmesi ile ve sık sık tanık olduğumuz "siz-biz
ayrımı yaptınız" tipi tepkilerden çekinerek birşey eklemek istiyorum:
Yukarıda yazdıklarımdan "zaten siz bildiğinizi yapıyorsunuz, biz boşuna
konuşuyoruz" gibi (bu listede duymaya alıştığımız) bir düşünceye kapılmayın.
Gerek orijinal öneri, ve gerekse örneğin Doruk'un (bence) kinayeli ""seçme"
şansı" ifadesini dikkat ve özenle kayda geçirildi, geliştirici listesinde
olduğu gibi sürüm/ürün yöneticileri tarafından da değerlendirilecektir. Ürün
stratejisi bu (ve aslında Özgürlükİçin "beyin"inde tüm) öneri(ler) ışığında
zaten sürekli gözden geçiriliyor, bir yandan ürün/sürüm yöneticileri
tarafından, diğer yandan da "pazarlama" gözlüğü ile.

ET

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE