[Gelistirici] contrib bakici temizligi ile ilgili listeye sorulmasi gerekenler

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
18 Şub 2009 Çar 00:08:17 EET

2009/2/17 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>

> Tue, 17 Feb 2009 22:00:24 +0200, Ahmet AYGÜN <ahmet at pardusman.org> :

> Depodaki paketlerin kalitesi, ne kadar sahiplenildikleri ile de ilgili.
> Hata raporlari ile ilgilenilmesiyle de ilgili (o paketle ilgili hata
> raporu paketci ismine ataniyor, cogu kisi de tum hatalari izlemedigi
> icin hata cogu zaman farkedilmiyor bile).

> "Pardus / admins at pardus.org.tr" diye bir kullanici insanlara istisna
> yazmayalim diye var. "Hepsi sahipsiz, bi de hedeninkiler sahipsiz" diye
> kulaktan kulaga dolasan bilgi bana hem anlamsiz, hem gereksiz, hem de
> sagliksiz geliyor.

katılıyorum, paketçi isminin yazılmasında kişisel algılamalar yapmamak
lazım..

Bana uzun bir süre bakımını yapamayacağım bir pakette adımın yazılı olması
oldukça abes geliyor. Diğer paketçileri bilmiyorum ama üzerimdeki paketlerin
sürüm atlamalarını, hatalarını halletmeye çalışırken paketler.pardus.org.tr'den
üzerimde olan paketler listesinden ve bugzilla'da bana atanan hatalar
listesinden takip etmeye çalışıyorum. Önceliğim bu paketler oluyor arta
kalan zamanda da sürüm atlaması gerektiğini düşündüğüm herhangi bir program
varsa geliştiricisine e-posta atıyorum v.s.

Herhangi bir geliştiricinin 6 ay bile geliştirme sürecinden uzakta kalması
dağıtım açısından çok sakat bir durum yaratıyor. Bu süreç içerisinde
doruk'un da dediği gibi sahipsiz paketlerin yanında "bir başkasının
sahipsizleri" ile uğraşmak gereksiz yere fazladan enerji kaybı bence..

Bir de, şakayla karışık, paketlerin üzerinde kendi adlarının kalmasını
isteyen arkadaşlar uzak kaldıkları zamanın sonrasında geldiklerinde
paketlerini bulamayacaklarını mı düşünüyorlar? :D ya da geliştiriciler
arasında paketlerin üzerine çöken sonra da geri vermeyen "version bump"
mafyası mı var? :)

Şahsen kimsenin paketçi ismi yazarken kendi egolarını tatmin etmek için
yazdıklarını zannetmiyorum. bütün geliştiricilerin de paketin geliştirme
sürecini, hata kayıtlarını daha rahat takip edebilmek için paketleri
üzerlerine alıyorlardır diye (düşünüyorum/düşünmek istiyorum). Aksi çok
saçma çünkü..

-serdar