[Gelistirici] Kurulum Stratejisi

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
18 Şub 2009 Çar 00:01:02 EET

2009/2/17 Gökmen GÖKSEL <gokmen at pardus.org.tr>

> Bende baştan beri bunu diyorum; bir CD 700 MB içindeki YALI ve live imajıda
> çıkarttığınızda 560 MB ~ kalıyor. 2008.2 kurulduğunda 3500 MB ve üzeri yer
> kaplıyor. Sıkıştırmadan bu 3500'ü nasıl sokacaksınız CD'ye ?
> Sıkıştırıdığınızda da şu anki halinden pek farklı olmayacaktır emin olun.

Demek istedigim 3500 MB yer kaplayan bu dosyalar, bir sekilde CD'ye
sigdigina gore, ayni metodla ama bu sefer imaj halinde koyulup, paketlerin
ayri ayri kopyalanmasi ve ayarlanmasi , pisi'nin update edilmesi vs.
islerinden zaman kazanmak.

Squashfs ve LZMA ile %25'e kadar yolu var yani 1 gig'i 250 mb'a sigdirmak
olasi (http://www.squashfs-lzma.org/). Acilirken de 2 Ghz islemcide (eski
tip diyelim) 10/20 MByte/saniye hiz veriyormus ki yeterli gorunuyor.

2009/2/17 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> Vista ile gelen kaç tane program var ki? DVD'de yer alan her şey diske
> yazılıyor mu? Bunların yapılandırmaları da yapılmıyor olabilir.

Bilmiyorum ancak kurulumdan sonra Pardus'un en az 2-3 kati yer harcadigindan
suphem yok. Buna ragmen ayni surede kuruluyor.

>  - PackageHandler'ların her paket için ayrı ayrı çağrılması ciddi zaman
> kaybına neden oluyor. Geçende yavaş bir bilgisayarda sürekli depmod
> çağrıldığını farkettim. kernel paketleri arasına başka paketler girdiği
> için
> arada disk önbelleği de temizleniyor ve depmod çok uzun sürüyor. Bu
> betikleri
> kurulum sonrasında bir defa çağırabilsek iyi olurdu.
>

>  - Paketleri CD'ye kurulum sırasında yazarak da hız kazanma ihtimali var.

Guzel oneriler. Soyledigim metoda gecmesek bile simdiki metodda bunlari
uygulayip kazanc saglanabilir.

2009/2/17 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> Paket ayarlarının her halükarda yapılması gerekiyor. Sisteme özgü işlemler
> de
> var orada.

Fatih Hocam ornek verebilmeniz mumkun mu? Ben kopyalayip ayri bir sistemde
ayni pardus'u boot ettigimde, fstab vs. degistirmem gerekiyor sadece. Xorg'a
bile artik gerek yok zorg sagolsun. Ki bunlarin neredeyse hepsini sanki
kopyalama islemi bittikten sonra YALI'nin son adimlarinda yapabiliriz gibime
geliyor. Ya da ilk boot'ta.

Herkese yorumlari icin tesekkurler bu arada...

--
Emre