[Gelistirici] Kurulum Stratejisi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
17 Şub 2009 Sal 23:31:32 EET

Salı 17 Şubat 2009 tarihinde, Emre Erenoglu şunları yazmıştı:
> Pardus kurulumda ciddi zaman harciyor gibime geliyor, psikolojik bir gozlem
> de olabilir, dakika tutup olcmedim, ancak ortalama 20-30 dk diyebiliriz
> sanirim. Kocaman bir DVD ile gelen Vista da bu kadar surede kuruluyor
> bildigim kadari ile. Bu konu bir iyilestirilebilir bir zayiflik olabilir mi
> diye kafama takildi.

Vista ile gelen kaç tane program var ki? DVD'de yer alan her şey diske
yazılıyor mu? Bunların yapılandırmaları da yapılmıyor olabilir.

> Kurulumda secilmis olan paketi al onayla kopyala ac ayarla metodu yerine,
> her olasi partition'in (usr, var, home etc.) sIkIstirilmis imajlarini
> dogrudan diske atip sadece gereken ayari yapmak da bir yol olabilirmis gibi
> gorundu gozume.

Bu yöntem ne kadar kazanç sağlar bilemiyorum. --ignore-comar ile bir dizine
tüm paketleri kurup sıkıştırarak bakmak lazım boyutlarına. YALI'da sadece
configure işlemleri yapılsa ortaya çıkacak sistemde sorun çıkıp çıkmayacağını
anlamak için de iyi bir teste ihtiyaç var.

Bence,
 - PackageHandler'ların her paket için ayrı ayrı çağrılması ciddi zaman
kaybına neden oluyor. Geçende yavaş bir bilgisayarda sürekli depmod
çağrıldığını farkettim. kernel paketleri arasına başka paketler girdiği için
arada disk önbelleği de temizleniyor ve depmod çok uzun sürüyor. Bu betikleri
kurulum sonrasında bir defa çağırabilsek iyi olurdu.

 - Paketleri CD'ye kurulum sırasında yazarak da hız kazanma ihtimali var.