[Gelistirici] Kurulum Stratejisi

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Şub 2009 Sal 23:19:01 EET

2009/2/17 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> CD-ROM'ların kalitesi, cd dönüş hızları, medyumun kalitesi falan filan
> derken
> x GB'lık bir disk imajının CD'den sabit disk'e yazılması ciddi sorunlara
> yol
> acabilir. Bellek ihtiyacı artacak en başta.

Bu kalite sorununun iki metodda farklilik gosterecegine inanmiyorum. Hatta
soyleyebilirim ki CD'den nispeten buyuk bir kac dosyayi sequential okumak,
birden cok kucuk dosyayi okumaktan her zaman daha hizlidir. Bellek
gereksinimi konusunda da katilmiyorum, acma algoritmasi tum imaji once
bellege atmak zorunda degil.

2009/2/17 Gökmen GÖKSEL <gokmen at pardus.org.tr>

> O "saf" imaj paketini bir CD'ye sığdıramazsınız.

Sigdiran sigdiriyor, biz sigdiramiyorsak sorun bizdedir.

> Her paketin geçmiş bilgisi pisi tarafından oluşturuluyor, paketler sadece
> kopyalamaktan ibaret değiller, birçoğunun çok önemli postinstall işleri var
> ve
> onları gerçekleştirmeleri gerekiyor vs.

Paketlerin gecmis bilgilerinin ucmasi gerekmiyor. Sonucta "saf" kurulu bir
sistemin imajindan bahsediyoruz, tum dediginiz islemlerin yapildigi, pisi
veritabaninin guncel oldugu bir "state" bu. Sistem kurulduktan sonra da
acilip kaldigi yerden canli canli devam ediyor. Dedigim gibi bu sekilde
kurdugum sistemler var, ordan biliyorum.

 > Kendim USB media'dan veya ikinci bir diskten cp -ax komutlari ile bile
> cok
> CD için geçerli değil yazdıkların.

Bir disk imajinin CD/DVD veya usb key'de olmasinin kendisi icin ne farki
oldugunu goremiyorum.

2009/2/17 Mete Alpaslan <alpaslanmete at gmail.com>

> Emre bence burada imaj kopyalamak pek efektif bir yol degil. Burada Gökmen
> Beye katılmaktayım. Ben 2009 için beyin fikirlerinde de  geçen  paket seçme
> desteği verebiliriz dvd kalıpları üzerinden böylece hem kişiler istediği
> daha az paketi kurar hemde daha az sıkıştırılmış pisi paketleri daha hızlı
> kurulur :)

Bu yoruma katiliyorum, eger paket secme ozgurlugu vereceksek gerekli tabii.
Ben bu ozgurlugun olmadigi bugunku durumdan bahsediyorum.
--
Emre