[Gelistirici] Kurulum Stratejisi

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Şub 2009 Sal 22:55:16 EET

2009/2/17 Gökmen GÖKSEL <gokmen at pardus.org.tr>

> Paketlerin lzma ile sıkılıştırılıyor olmaları, imajın da cd'ye sığması için
> yine aynı yöntemle sıkıştırılacak olması ortaya pekte işe yarar bir fayda
> çıkmayacağını gösteriyor bana kalırsa. Kaldı ki paket yönetim sistemi
> olmayan
> bir dağıtımmış gibi nuh-nebiden kalma yöntemleri tasvip etmiyorum ben
> kendim.

Pek anlayamadim. Sanirim kaybedilen zamanin cogu paketin sikisma orani veya
acilmasinda degil, paketin kurulumu sirasinda cok sayida disk islemi
yapilmasinda (kopyala, kur, ayar cek, pisi'yi update et vs.).  Halbuki "saf"
bir imaj, paket verileri ile birlikte sisteme dogrudan acilarak (uncompress)
kopyalansa, 1 CD'nin diske kopyalanmasindan biraz daha fazla surede kurulum
isi tamamlanir.

Paket yonetim sistemi ile kurmaya karsi paket yonetim sistemini kullanmadan
ama cok hizli kurma konusundaki nuh-nebi tanimina ise katilmiyorum. Paket
sistemi ile kurmanin belirli bir faydasi varsa tartisalim ogrenelim ayri.

Kendim USB media'dan veya ikinci bir diskten cp -ax komutlari ile bile cok
hizli Pardus kurabiliyorum, sorun olmuyor... Pisi'den de bisey
kaybedilmiyor.
--
Emre