[Gelistirici] KDE 4 toplanti notlari

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
16 Şub 2009 Pzt 12:11:39 EET

16 Şubat 2009 Pazartesi günü (saat 00:49:15) Pinar Yanardag şunları yazmıştı:
> Selamlar,

Selam

> = Gokcen policitykit-kde4'e bakacak

Yeni diyalog pek şirin olmuş yalnız uygulama adını gösteren özelliği kapatan
bir patch eklenmişti, sebebini merak ediyorum. Hangi uygulamanın izin
istediğini detaylara bakmadan görebilmek isterdim. bknz ->
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/gokcen/desktop/kde4/PolicyKit-
kde4/files/do-not-show-appname.diff

> Amarok'un bazen cpu'yu %100e kadar mesgul ediyor.
> * bir tane default multimedia programi secilmesi ve mp3 vs. gibi dosyalari
> acabilecek amarok'tan daha basit bir uygulama secilmesi onerildi. (adi
> gecen uygulamalar: dragon kmplayer smplayer kaffeine)

Katılıyorum, müzik dinlemek için bu kadar çile çekmemek gerekiyor ancak
alternatif olarak Amarok kadar basit ve kullanışlı birşey gelmiyor aklıma.

> Konversation'in kde4 portu ve alternatif irc client'lari hakkinda
> konusuldu. Quassel'in guzel bir irc clienti oldugundan bahsedildi.

Konversation KDE4'e çok çok hızlı port ediliyor, Pardus 2009'a yetişebilir
sanıyorum.  Diğer yandan Kubuntu yeni sürüm için Quassel 0.4 kullanacak,
Quassel ekibi son rötuşları yaptı fakat bir IRC istemcisinden beklenen DCC ve
betik desteği yok henüz, 0.5 sürümünde eklenebilir. Yine de benim tercihim
Quassel.

> [...]
> bir plasma olarak tasarlanacagindan bahsedildi. * package manager'a solid
> kullanarak online/offline durumugosteren buton konulmasi onerildi.
>
> package-manager
> * dvd usb depo destegi
> * son yapilan islemleri gosterecek
> * guncellemelerin sormadan yapilmasi ozelligi
> * restart gerektiren uygulamalar icin needsreboot ? destegi gibi bir takim
> yeni ozellikler gelecek
>
> gokmen hardware notifier gibi bir uygulama yazmayi dusunuyormus. baglanan
> diskleri mouse'lar icin notification gosterecek.

Müthiş.

--
H. İbrahim Güngör <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>