[Gelistirici] KDE 4 toplanti notlari

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Şub 2009 Pzt 01:04:30 EET

2009/2/15 Pinar Yanardag <pinar at pardus.org.tr>

> Sesle ilgili bazi sikintilar var
> * arts'i atip atamayacagimiz, arts kullanan KDE uygulamalarini without-arts
> ile derleyince yerine ne koyabilecegimiz tartisildi.

Arts kullanan ne olabilir mesela KDE3'ten kalma? KDE4'te zaten hepsi phonon
kullanmasi gerekiyor orda da pulse backend'i var.

Amarok'un bazen cpu'yu %100e kadar mesgul ediyor.
> * bir tane default multimedia programi secilmesi ve mp3 vs. gibi dosyalari
> acabilecek amarok'tan daha basit bir uygulama secilmesi onerildi. (adi gecen
> uygulamalar: dragon kmplayer smplayer kaffeine)

Amarok belki biz dagitimi cikartana kadar biraz daha duzelebilir. Ancak bu
aralar "Songbird" ses getiriyor gibi, basit bir uygulama degil.  buna ek
olarak Audacious da guzel bir skin bulunarak kullanilabilir. Ben severim
kendisini :)

package-manager
> * dvd usb depo destegi
> * son yapilan islemleri gosterecek
> * guncellemelerin sormadan yapilmasi ozelligi
> * restart gerektiren uygulamalar icin needsreboot ? destegi gibi bir takim
> yeni ozellikler gelecek

KDE4 ile ilgili degil ama kurulum yapilirken tray'e kucultuldugunde, tray'de
yuzde gostersin diye guzel bir istek vardi beyin'den gelen.

--
Emre