[Gelistirici] Beyinden çıkan fikirler - Ocak

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
9 Şub 2009 Pzt 22:05:03 EET

selim ok wrote:

> Pardus Paket Yöneticisi yardımı ile paket kurulumu yaparken yöneticiyi
> sistem tepsisine simge boyutunda küçülttüğümüzde sekme üzerinde sadece
> "Paket Yöneticisi" yazısı ve kedicik resmi var. Simge üzerine ilerleme
> aşamasını görebileceğimiz "kurulum yüzde göstergesi" ve ilerleyen renkli
> bir çubuk vb. eklenemez mi? Kimi tarayıcılarda veya indirme
> yöneticilerinde bu özellik var ve bence hoş bir özellik.

Pardus 2009 ile gelecek yeni paket yöneticisi için gerçekten güzel bir özellik olurdu
+3

> Pisi bir paketi indirirken kurulum yapabilsin
> <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/390/>
> <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/390/>Yeni Fikir 19 Olumlu oy.

Pisi paketleri indirilirken başka bir paketin kurulmasına başlanması için öncelikle ufak paketlerin
indirilmesi gerekir. Bunun için sanırım pisinin indirilecek paket boyutlarını sıraya dizip küçükten
büyüğe indirmeye başlaması ve indirilmesi haddinden fazla sürecek bir paketi gözüne kestirip o sırada
indirdiği ufak paketi kurmaya başlaması gerekir. Ancak indirilmekte olan paketle kurulacak paketin arasında
bağımlılık ilişkisi olabilir. Göründüğünden daha alengirli bir istek gibi duruyor.
+1

> Firefox ile eğer ki USB bağlantılı harici bir hdd 'ye Farklı Kaydet
> dediğimizde çok fazla dizin içine girip Hdd'yi bulup içine kayıt
> ediyoruz.. Oysaki Ubuntu, Mandriva, PcLinuxOs gibi büyük dağıtımlarda
> direk USB ile bağlandığımız Hdd yanda gözüküyor.. Fakat bu Pardus'da ta
> bir işkence..

İlginç. Gökçen :)

> Paketlerin Farkı Disklere Kurulması

> Benim kişisel görüşüme göre, bu özellik Pardus'ta
> yer alsaydı; Pardus'u netbook'un sabit diskine kurar, uygulamalarımı da
> hafıza kartlarına kurardım. Böylelikle yer sıkıntımı yeni bir hafıza
> kartı alarak çözmüş olurdum.

"Pardus"'u diye kastedilen şey de aslında 600~ civarı uygulama aslında. Bahsedilen
ayrımı anlayamadım. Her pisi paketi, / altında herhangi bir yere dosya koyabilir.
Tam anlayamadım öneriyi. Pardus doğrudan SD karta kurulur, /home ise netbook'un diskine
bağlanırsa gayet güzel bir konfigürasyon elde edilebilir.

> [...]
>
> komutan <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/komutan/>
> tarafından 29 Oca 2009 tarihinde gönderildi.
>
> Bu fikir muhtemelen burada söylenmiştir ancak pardus'a çok lazım
> gerçekten. Pardusu ilk yüklemede zaten her şeyi görüyor deniyor ancak bu
> bir rüyadan ibaret. webcam, tv kart, ses kartı ve hatta ekran katları
> problemli tanınabiliyor. Tasmadan açsak baksak neyi nasıl tanımış,
> yanlışlık varsa driver ını buradan alacağımız yardımla yükleyebilsek.
> win 95'de driver kurmak ne kadar zorsa linuxda da o kadar zor...

Bizim amacımız bu donanımları doğrudan desteklemek. Oradan alacakları yardımın orada olabilmesi
için yine en nihayetinde hata girmeleri ve bizim ilgilenmemiz gerekecek. Biz ilgilendiğimizde de
zaten depoda çözmüş olacağız. Bazı aygıtlar için (tv kart mesela) bu tarz araçlar mümkün ancak
genel bir aygıt yöneticisinin içinin doldurulması imkansıza yakın.

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>