[Gelistirici] Beyinden çıkan fikirler - Ocak

selim ok selimok at gmail.com
9 Şub 2009 Pzt 21:45:09 EET

Merhabalar,

Çogu zaman Özgürlükiçin Beyin bölümüne girilen fikirleri takip edip gerekli
ve önemli gördüklerimi doğrudan ilgili geliştiriciye ulaşıp danışıyor
gerekirse listemize [1] ekliyorum. Bu listenin çok iyi yönetildiğini
söyleyemem ama iyileştirmeye çalışıyorum :)

Kubilay Kocabalkan saolsun, Beyin bölümünü takip edip ve iyi oy toplayan
fikirleri derleyip bana gönderiyor. Daha önceden gönderdiği liste çook uzun
olduğundan eleme işini yapıp geliştirici listesi ile paylaşamadım. Bu yüzden
kendisi ile konuştuk ve mümkün olduğunca bu listeyi bana aylık olarak
sunacak ben de bir elemeden daha geçirip listeye göndereceğim.

Normalde fikirleri ayrıca duzenliyor ve anlaşılabilir olmasını sağlamaya
çalışıyorum, fakat vakit darlığından fikirleri orjinal şekliyle aktaracağım.

Paket Yöneticisi <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/337/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/337/>Yeni Fikir 30 Olumlu oy.

gkhnt <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/gkhnt/> tarafından 6 Oca
2009 tarihinde gönderildi.

Öncelikle herkese selamlar. Ayrıca böyle demokratik bir "Beyin" oluşumunu
hazırlayıp hizmete sunanlara da ayrıca teşekkür ederim.

Önemsiz gibi görünebilir; ama pratikte kullanışlı bir fikir (eksiklik de
diyebiliriz) geldi aklıma:

Pardus Paket Yöneticisi yardımı ile paket kurulumu yaparken yöneticiyi
sistem tepsisine simge boyutunda küçülttüğümüzde sekme üzerinde sadece
"Paket Yöneticisi" yazısı ve kedicik resmi var. Simge üzerine ilerleme
aşamasını görebileceğimiz "kurulum yüzde göstergesi" ve ilerleyen renkli bir
çubuk vb. eklenemez mi? Kimi tarayıcılarda veya indirme yöneticilerinde bu
özellik var ve bence hoş bir özellik.

5 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/4040/?page=1#post24526>

  Pisi bir paketi indirirken kurulum
yapabilsin<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/390/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/390/>Yeni Fikir 19 Olumlu oy.

zero2900 <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/zero2900/> tarafından
20 Oca 2009 tarihinde gönderildi.

Bence PİSİ'nin kullanımını daha güzel bir hale getirmek için... Pisi'yi
diğer işlemlerden bağımsız kılmalı.

Bu fikir 3 GB'lık Pardus FPS oyunlarını indirirken aklıma geldi.

Pisi güzel çalışıyor ama 3 gb lık downlaod 7 saat sürdü bu zaman zarfı
içinde pisi indirdiği paketi son paketi beklemeksizin hemen kursa diğer
paketler inerken kurulu paketi deneriz ve bu işlem sırasında indirme hızı
düşmezse canımız sıkılmaz ve paketler inerken bizde inen ve kurulanlarla
ilgileniriz...

Ayrıca pisi bir şey indirirken yüklemeye bir şeyler ekleyebilsek dahada
güzel olur...

8 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/4364/?page=1#post26988>

   Jabber Protokolünün
Yaygınlaştırılması.<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/343/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/343/>Yeni Fikir 12 Olumlu oy.

HasanN <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/HasanN/> tarafından 8
Oca 2009 tarihinde gönderildi.

Jabber protokolünün Pardus işletim sisteminde öntanımlı bir yazışma
(messenger) uygulamsı (belki Pardus için yeni yazılacak bir yazışma
uygulamsı) ile standart (varsayılan) olarak gelmesi, hatta kullanı
ci_adi at pardus.org.tr yada kullanıci_adi at ozgurlukicin.com gibi bir uzantı ile
kullanıcıların yönlendirilmesi hem açık standartlar için, hemde özgürlük
açısından bir adım daha ileri gidileceğine inanıyorum.

Bu konuda yapılacak güzel bir reklam/kampanya ile bu standartın yayılmasına
(ayrıca Pardus' a artı sağlayacağı), bu güzel ve açık protokolün
kullanılması sağlanabilir. Bir başka açıdan bakılınca Pardus' u bir adım
daha öteye taşıyabilir.

   Firefox'da Kaydetme
Seçenekleri<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/333/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/333/>Yeni Fikir 11 Olumlu oy.

SerdarKacmaz <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/SerdarKacmaz/>tarafından
4 Oca 2009 tarihinde gönderildi.

Firefox ile eğer ki USB bağlantılı harici bir hdd 'ye Farklı Kaydet
dediğimizde çok fazla dizin içine girip Hdd'yi bulup içine kayıt ediyoruz..
Oysaki Ubuntu, Mandriva, PcLinuxOs gibi büyük dağıtımlarda direk USB ile
bağlandığımız Hdd yanda gözüküyor.. Fakat bu Pardus'da ta bir işkence..

Şu an Usb hdd takılı olduğu gözükmüyor bende Dosya Sistemi - media - sdb1 in
içine girmek için uğraşıyorum.

   Paketlerin Farkı Disklere
Kurulması<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/399/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/399/>Yeni Fikir 10 Olumlu oy.

egetun <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/egetun/> tarafından 21
Oca 2009 tarihinde gönderildi.

Merhabalar.

Hatırladığım kadarıyla bir örnekleme yapılarak bu tür bir istekte
bulunulmamıştı.

Kısa bir süre önce Asus Eee PC 900 edindim. Hemen 8GB'lık bir SD hafıza
kartı edinerek bu hafıza kartına Pardus kurdum. Ancak, Pardus'un kurulumunun
ve bir kaç büyük paket kurulumunun arından 8GB'lık SD kartta yer kalmadı.
Aklıma hemen bir soru geldi, onu da buraya yeni fikir olarak yazmayı uygun
gördüm.

Asus Eee PC 900'de kurulu olarak gelen Xandros dağıtımında ise, paketlerin
SD kart ve türevi birimlere kurulumu mümkün.

Kısa veya orta vadede PiSi'ye bu tür bir desteğin getirilmesi teknik açıdan
mümkün müdür? Geliştiriciler veya topluluğumuzun takipçileri, paketlerin
farklı disklere kurulumu ve bu özelliğin gerekliliği hakkında ne
düşünmektedirler? Benim kişisel görüşüme göre, bu özellik Pardus'ta yer
alsaydı; Pardus'u netbook'un sabit diskine kurar, uygulamalarımı da hafıza
kartlarına kurardım. Böylelikle yer sıkıntımı yeni bir hafıza kartı alarak
çözmüş olurdum.

3 tane yorum yapıldı.<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/4379/?page=1#post26459>

Desktop dizin koruması <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/377/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/377/>Yeni Fikir 8 Olumlu oy.

ozdemirkoray <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/ozdemirkoray/>tarafından
16 Oca 2009 tarihinde gönderildi.

merhaba; ev dizininde ki Desktop dizinini root harici kimse silemesin.
belediyede "desktop" dizinini gereksiz olarak göre bir kullanıcım sil
diyerek dünya kadar veriyi öbür dünyaya gönderdi sağolsun.

Selim'in notu: Fikirde doğrudan yer almasada yorumlarda root fikrinin yanlış
olduğu fakat bu ve benzeri hassas dizinler için silmeden önce farklı türde
bir uyarı çıkarılabileceği söylenmiş. Bu yeni KDE'de mümkün mü bilemiyorum
yada bizim böyle bir özellik için doğrudan kde'ye müdahale etmemiz...

4 tane yorum yapıldı<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/4275/?page=1#post26337>

PiSi'den Sürüm Yükseltebilmek!<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/330/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/330/>Yeni Fikir 8 Olumlu oy.

halilibo <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/halilibo/> tarafından
3 Oca 2009 tarihinde
Sistem<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/listele/kategori/sistem/>kategorisine
gönderildi.

Pisi'den nasıl kernel yükseltebiliyorsak. Aynı zamanda sürüm de
yükseltebilelim. Kernel'de olduğu gibi bağımlılık gibi değil de Mesela yeni
bir kategori çıksa Pardus Sürümleri diye. Mesela pardus ilk çıktığında
nasıldı diye merak eden birisi hemen oradan Belgelerini kaybetmeden 1.0'a
inebilsin ya da 2008.2 Alfa çıktı. Çoğu kullanıcı teker teker alfa beta rc1
rc2 takip edecekmiyim diyor. Mesela ben. Hemen pisiden yükselteyin hem tüm
sürümleri deneme şansımız olur. Hemde tekrar tekrar internetten indir. cdye
yaz gibi bir uğraş ortadan kalkar.

Selim'in notu: Bu konuyu daha önce konuşmuştuk henüz belli oldu mu
bilmiyorum ama kde4 geçişi olsa bile 2008'den 2009'a geçişi güncelleme ile
yapabilirsek çok daha kullanıcı dostu olacağız emin olun. Ben bile 2008'e
geçmek için çok vakit harcadim dosya yedekle cart curt...

3 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3993/?page=1#post25325>

Aygıt Yöneticisi <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/422/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/422/>Yeni Fikir 7 olumlu oy.

komutan <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/komutan/> tarafından
29 Oca 2009 tarihinde gönderildi.

Bu fikir muhtemelen burada söylenmiştir ancak pardus'a çok lazım gerçekten.
Pardusu ilk yüklemede zaten her şeyi görüyor deniyor ancak bu bir rüyadan
ibaret. webcam, tv kart, ses kartı ve hatta ekran katları problemli
tanınabiliyor. Tasmadan açsak baksak neyi nasıl tanımış, yanlışlık varsa
driver ını buradan alacağımız yardımla yükleyebilsek. win 95'de driver
kurmak ne kadar zorsa linuxda da o kadar zor...

Pardus'da bir de jack connection kit kurulu gelse :D

4 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/4553/?page=1#post27573>

eee Pc için destek <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/351/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/351/>Yeni Fikir 7 Olumlu oy.

akifmuhtar <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/akifmuhtar/>tarafından
10 Oca 2009 tarihinde gönderildi.

Asus Eee Pc'ler oldukça yaygınlaştı, bu makinalar için hazırlanan fonkisyon
tuşlarının ve diğer özelliklerin sorunsuz çalıştığı hazır linux dağitımları
internette dolaşıyor.
Pardus, eeebuntu, Fedora dağıtımlarını eee Pc 1000H'de deneyen biri olarak
şunu net bir şekilde söylemek lazım ki, Pardus hepsinden güzel bir işletim
sistemi.
Acaba eee pcp için özel bir pardus sürümü oluşturulup uluslararası destek
verilemez mi? Böylece Pardus'un tanıtımına da destek sağlanmış olur.
Pardus 2008.1'i ilk kurduğumda makina sorunsuz çalışırken, güncellemeleri
yaptıktan sonra eee pc'de ses sorunu çıkıyor. sound engine fatal error, cpu
overloaded hatası veriyor.
Son olarak yeri burası değil biliyorum, ancak pardus 2008.2 beta ile
denediğimde ses fonksiyon tuşlarına basıldığında ekranda ses ikonları
görülsede ses kontrolü yapılamıyor. Pardus ile makinana çıkan ses volumü
windows' göre ve eeebuntuya göre çok düşük.

Selim'in notu: Sayın Erkan Tekman bir çok yerde bu konu ile ilgili olarak
bir şeyler yapılacağını söylüyordu. Şimdiye kadar kim ne yaptı, yapılması
gereken nedir bir kısa özet alsak iyi olurdu.
7 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/4132/?page=1#post25159>

Kurulum Önyükleme Ekranında F3..5 için
Bilgilendirme<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/339/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/339/>Yeni Fikir 7 Olumlu oy.

armut <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/armut/> tarafından 7 Oca
2009 tarihinde gönderildi.

Kurulan CD'de çok sık rastlanan bir hata olan X sunucunun yüklenememesi veya
Kernelin çakılması gibi sorunlar için kullanılabilen F3..5 tuşlarının ne işe
yaradığı bilgisi aynı ekranda göze batacak bir yerde açıkça bulunsun, F1
tusu ile açılan yardım ekranına kimse bakmıyor.
Ayrıca root girişi yapıldığında "Pardus yükleme ekranını göremiyorsanız
önyükleme ekranındaki F3-Vesa veya ... seçeneği ile açmayı deneyin,
sinirlenmeyin, sakin olun" diye bir yazı yazsın ekrana.

1 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/4052/?page=1#post24493>

vcd ler data disc olarak
gözükebilsin<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/397/>
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/397/>Yeni Fikir 6 Olumlu oy.

ozdemirkoray <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/ozdemirkoray/>tarafından
21 Oca 2009 tarihinde gönderildi.

hepimizin bildiği üzere, vcd formatlı film cd'leri .dat uzantılı veri
dosyalarından oluşur. windows'tan alışılmış bir durum olan bu dat uzantılı
dosyaları veri olarak görebilmek ve kaffeine gibi bir video oynatıcısında cd
üzerinden çalıştırabilmek güzel olurdu. elbette uzantılarını değiştirmek,
k3b ile veri olarak bağlamak mümkün ancak bunu son kullanıcı genelde
bilemiyor ve bu konu üzerinde çok üzülüyorlar (kendimden biliyorum).
saygılar.

1 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/4372/?page=1#post26523>

Iyi çalışmalar,