[Gelistirici] neler konuştuk

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Şub 2009 Pzt 19:38:15 EET

On Mon, 9 Feb 2009 19:16:28 +0200
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

> Merhaba,
>
> Mon, 9 Feb 2009 18:42:03 +0200, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> :

> Isteneni dogru anliyorsam basit bir bash betiginde (hatta tek satirdan
> bile olusabilir),
>
> - ls ile ikili *.pisi dosyalarini listele, lspisi'yi calistir o
> dosyalar icin
> - Olusan butun ciktiyi sort komutu ile siraya diz
> - uniq -d ciktisi ile mutlu sona ulas
>
> yontemiyle yapilabilir gibi geldi.

 Aslında amaç farmdaki çakışan paketleri bulmak değil
de, mesela yeni bir paket yaparken ya  da bir paketi güncellerken
geliştiriciler dosyaları başka bir paketle çakışıyor mu kontrolünü
bütün farm paketlerini kurmadan yapabilmeleri.

 Mesela ben bir paketi güncelliyorum, işim bittiğinde lspisi çıktısını
web de bir yerde ya da yerelde bir araçla "bak bakiyim çakıştığın
paket var mı" diye sorgu yapacağım, kullandığım araç da "aa senin hede
dosyanın aynısı hödö paketinde de var" diye yakalayıp beni uyaracak.

 Bunu farm daki bütün paketlerden haberi olan ve sürekli güncel olan
bir yerde yapmak lazım. Bir web arayüzü ya da command-not-found
tadında bir araçla yapabiliriz diye düşünüyorum.