[Gelistirici] [Uludag-commits] r21449 - branches/kde4-managers/network-manager/plasmoid/nm-applet/contents/code

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 23:02:41 EET

On Sun, 8 Feb 2009 22:03:07 +0200
Faik Uygur <faik at pardus.org.tr> wrote:

> Selam Furkan,
>
> Cumartesi 07 Şubat 2009 günü (saat 12:58:20) Furkan Duman şunları
> yazmıştı:

> Evet, bu nihayi hedefimiz. Fakat Cuma günü bir toplantı yaptık ve
> şöyle konuştuk. D-Bus abstraction katmanlarını kullanarak
> uygulamaları yazabiliriz - yani diğer dağıtımların da kullandığı
> d-bus interfaceleri (packagekit, network-manager...)
> destekleyebiliriz, evet. Ama bunları desteklememiz demek Pardus için
> özel comar ile bir packagekit backend'i, bir nm backend'i de yazmak
> demek.

> [...]

 Bu arada bu "kesin karar aldık" şeklinde değil de "yeri geldi
konuştuk" şeklinde gelişti. Şu anda manager geliştiricileri biraz daha
sistemleri kurcalayıp duruma bakıyorlar. Önümüzdeki hafta KDE ve
manager lar ile ilgili konuşmak için yine bir araya geliip konuçacağız,
orada daha da netleşir durum. O gün konuştuklarımızı da listeye yazıp
üzerinden geçebiliriz.

 Yine de Faik güzel açıklamış, uzun vadede dağıtım bağımsız şekilde
araçlarımızı geliştirip belki kabul ettirebilirsek KDE ye entegre etmek
gibi bir niyetimiz var. Ancak şu anda 2009 un çıkışını ciddi şekilde
erteyelecek bir iş gücü haline gelirse (ki öyle olmaya başlamış manager
cıların söylediğine göre) önceliği Pardus a Pardus'sal altyapılarımıza
(Çomar) vermek bana daha mantıklı görünüyor açıkcası.

 Ama tabi araçlarımız KDE ye girsin, herkes bu lezzetti tadsın
düşüncesi de pek leziz :)