[Gelistirici] [Uludag-commits] r21449 - branches/kde4-managers/network-manager/plasmoid/nm-applet/contents/code

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 22:03:07 EET

Selam Furkan,

Cumartesi 07 Şubat 2009 günü (saat 12:58:20) Furkan Duman şunları yazmıştı:

> UI'larda DBUS ile abstraction a gitmiyor muyduk? Yine girmiş Comar link
> buraya.

Evet, bu nihayi hedefimiz. Fakat Cuma günü bir toplantı yaptık ve şöyle
konuştuk. D-Bus abstraction katmanlarını kullanarak uygulamaları yazabiliriz -
yani diğer dağıtımların da kullandığı d-bus interfaceleri (packagekit,
network-manager...) destekleyebiliriz, evet. Ama bunları desteklememiz demek
Pardus için özel comar ile bir packagekit backend'i, bir nm backend'i de
yazmak demek.

Eğer bu iş beklediğimizden uzun zaman alırsa bizim için getiriden çok götürüsü
olacak. Comar ile bu işi daha hızlı yapabileceğimizi biliyoruz. Diğer
dağıtımlar bizim araçlarımızı kullansın diyerek sürümü geciktirmektense, diğer
dağıtımlardan önce, kendi dağıtımımızı düşünelim dedik. Ama kodu yazarken de,
gui ve alt seviyeyi iyi bir şekilde ayıralım ve bu interfaceleri desteklemek
istediğimizde bu işi kolay yapabilelim.

Örneğin ben package-manager için bir pm-backend.py yazacağım,
gui tüm işini buradan görebilecek. İlerde packagekit interface'ini kullanayım
dediğim zaman sadece buradaki çağrıları packagekit dbus ile implement etmek
yetecek. Teoride kolay olacak yani :)

Böyle işte :)

- Faik