[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 18:44:47 EET

On Fri, 6 Feb 2009 21:37:51 +0200
Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> wrote:

> Cuma 06 Şubat 2009 tarihinde, semen at pardus.org.tr şunları yazmıştı:
>
> * desktop.gnome.library/base bileşenleri sadece GNOME'a özgü olan
> temel paketleri içermeli. gtk2 ve arkadaşları desktop.gnome altında
> olmamalı. kde bileşenleri için de aynı şey geçerli. gtk2, qt gibi
> toolkitler desktop.library adında bir bileşene girebilir.

 library çok genel, desktop.widget / desktop.toolkit ? wx kabilesini
vs. de koyabiliriz

> * bileşen isimlerinin tümünde tekil kelimeler kullanalım. extras
> yerine extra gibi.
>
> * extras yerine misc de kullanılabilir.

 misc daha mantıklı bence

> * desktop.kde altındaki uygulamalar işlevlerine göre uygun
> bileşenlere gönderilmeli (Bizim manager'lar da dahil). Burada sadece
> KDE masaüstüne ait temel paketler bulunmalı.

 upstream paketleri + l10n paketleri var aklımda

> * Simge ve imleç temaları, freedesktop sayesinde artık ortak bir
> formata sahip. Bunları desktop.kde/gnome.theme altına taşımak yerine
> desktop.theme altına almalıyız.

 +1

> * freedesktop diye bir bileşenn olmamalı aslında. free- kısmını atın.
> desktop bileşenine dağılsın buradakiler. xorg ve arkadaşlarını ise
> system.x11 gibi bir bileşene atabiliriz.

 +1

> * programming.qt altındakiler programming.tools, desktop.library gibi
> bileşenlere dağıtılabilir. qt diye bir bileşene gerek yok bence.

 desktop.widget / desktop.toolkit ?

> * yali ve arkadaşları system.installer adında bir bileşene gidebilir.
> pluginleri falan da gelecek ileride herhalde. O yüzden ayrı bir
> bileşen olabilir.

 +1

> * kernel.firmware, kernel sürümünden bağımsız bir bileşen değil mi?
> Eğer öyleyse ilerde de birden fazla kernel sunacağımıza göre bu
> bileşeni kernel dışına (mesela hardware.firmware?) çıkarabiliriz. Her
> kernel için böyle bir bileşen tutmayız herhalde?

 hardware.firmware çok mantıklı

> * utility.shells yerine system.shell kullanılabilir. office bileşeni
> ana bileşen yapılabilir. utility bileşeni için biraz daha düşünmek
> lazım.

 çok da fazla shell imiz yok aslında, zsh ve tcsh için bir component
açmak bana mantıklı gelmiyor (başka paket varsa kaçırdığım değişebilir
tabi bu )