[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
7 Şub 2009 Cmt 14:51:31 EET

On 07 Feb 2009 Sat 13:59:11 semen at pardus.org.tr wrote:
> [...]
> doclarını system.docs gibi bir dizin altina, system.base'i kucultmek adina
> koyabiliriz diye dusunuyorum. Fakat diger uygulamalarin doclari uygulama
> nerede ise orada olmali diye dusundum, tabi fikirlerinize yine de acigim
> :)
>
> - programming.libs altinda ve programming.cpp.libs ve ya
> programming.environment ve programming.python.environment gibi bir
> dallanmanin olmasina ben de karsiyim sanirim, onlari denemek ve gormek
> icin yapmistim :) Sizin de soylemis oldugunuz gibi cok fazla karmasaya

Zaten tüm paketleri bir kerede tam olarak olmaları gereken yere koyabilseydin senin ultra mega über süper dağıtım yöneticisi (hatta "tüm Linux dağıtımları Genel Müdürü") olman gerekirdi. :)

> neden oluyor. Bu yüzden programming altinda genel olarak libs,
> environment, compilers gibi olmasi daha iyi gibi.

environment değil, ide o :)

> - gtk ile ilgili bolumlerinde qt gibi programming altina gitmesi
> gerektigini dusunuyorum.
>
> - Server ve client gibi iki ayrı dizin yapmamaya calistim, yani bir
> server'a ait client ayni alt dizinde dursunlar diye dusundum, fakat mail
> altina ve genel olarak network altina, spesifik bir server icin
> kullanilmayan clientleri koymak durumunda kaldım, sanirim bunlar için
> belki farkli bir isim kullanmaliyiz veya farkli bir yapi dusunmeliyiz.

Sunucu ve istemcileri aynı dala koymak Dovecot ile KMail'i (hani KMail diye bir paket olsaydı) aynı yere koymak anlamına gelecektir. server diye bir bileşen olacaksa (ki server = applications.server (bana göre)) client diye bir bileşen de olması gerekiyormuş gibi bir his malum oluyor bana :)

> - Freedesktop ve fonts ve theme gibi kisimlarin daha ayrintili olarak
> gozden geciricem, Fatih'te yardimci olursa cok sevinirim :)

themes.
	.desktopthemes
	.logins
	.bootloader
	.colorschemes (diye birşey yok ama, hani olsaydı)
	.mouseskins
	.decorations
	.styles
	.splashes