[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

semen at pardus.org.tr semen at pardus.org.tr
7 Şub 2009 Cmt 13:59:11 EET

Selamlar,

Oncelikle bu kadar uzun ve karisik dokumani inceleyip fikirlerinizi
sundugunuz icin tesekkur ederim.

İlk once neden paket agac yapisi demis olmamdan baslamam gerekiyor
sanirim. Sonucta bu yapilacak is temelde hangi paketin hangi dizinlerde
olmasi gerektigi ile ilgili oldugu ve bu durumdada bir dallanma soz konusu
oldugu icin agac yapisi olarak isim verdim. Yoksa tabiki bilesen yapisi ve
Isa tagleri onemli :)

İkinci olarak, bu yapiyi cikarirken mumkun oldugu kadar islevsel olmasina
dikkat etttim. Ama tabiki bu durumda da ikilem de kaldigim yerler oldu.
Mesela bir multimedia kutuphanesi ayni zaman da network kutuphanesi. Yani
buyuk oranda islevsellik temel alindi, karisikliga dusdugumde de temelde
olmasi gereken yer olarak kaldi (gelistiriciye yonelik denilebilir
sanirim).

Bu kisimda genel olarak aciklamaya calisicam;
- Dizin isimlerinde belirli bir duzen olması gerektigi konusunda
haklisiniz libraries - library, docs-doc gibi karisikliklar olmamali,
farkli günlerde yapmis olmamdan dolayi gozumden kacmis sanirim.

- documentation demis oldugum kisim daha cok tex ve doc uygulamalari ile
ilgili, uygulamaların docları ile ilgili bir kisim değil, bu sanirim bir
karisikliga neden olmamasi icin adi degistirilmeli ve Fatihin dedigi gibi
viewer publishing gibi alt dizinler acilabilir.

- paketlerin doclari ile ilgili ise söyle bir önerim var, system.base
doclarını system.docs gibi bir dizin altina, system.base'i kucultmek adina
koyabiliriz diye dusunuyorum. Fakat diger uygulamalarin doclari uygulama
nerede ise orada olmali diye dusundum, tabi fikirlerinize yine de acigim
:)

- programming.libs altinda ve programming.cpp.libs ve ya
programming.environment ve programming.python.environment gibi bir
dallanmanin olmasina ben de karsiyim sanirim, onlari denemek ve gormek
icin yapmistim :) Sizin de soylemis oldugunuz gibi cok fazla karmasaya
neden oluyor. Bu yüzden programming altinda genel olarak libs,
environment, compilers gibi olmasi daha iyi gibi.

- gtk ile ilgili bolumlerinde qt gibi programming altina gitmesi
gerektigini dusunuyorum.

- Server ve client gibi iki ayrı dizin yapmamaya calistim, yani bir
server'a ait client ayni alt dizinde dursunlar diye dusundum, fakat mail
altina ve genel olarak network altina, spesifik bir server icin
kullanilmayan clientleri koymak durumunda kaldım, sanirim bunlar için
belki farkli bir isim kullanmaliyiz veya farkli bir yapi dusunmeliyiz.

- Freedesktop ve fonts ve theme gibi kisimlarin daha ayrintili olarak
gozden geciricem, Fatih'te yardimci olursa cok sevinirim :)

Sanirim biraz uzun oldu, genel olarak tum maillere cevap vermeye calistim.

Sevgiler,

Semen Cirit