[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
6 Şub 2009 Cum 21:45:21 EET

Cuma 06 Şubat 2009 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:

> Siniflandirirkenki kriterleri de biraz aciklaman mumkun mu?

Depoda paketler yerleştirilirken fiziksel özelliklerine bakmışız şimdiye
kadar. Mesela KDE için yazılmış çoğu uygulama desktop.kde altına gidiyor.

Kullanıcı paket yöneticisinde bir video oynatıcı aradığında ilk işi çokluortam
bileşenine bakmak olacaktır. Ancak aradığı şey desktop.kde/gnome altında
olunca bulamıyor. Birbirinin tamamen alternatifi durumda olan uygulamalar
farklı bileşenlerde yer alıyor. Yeni taslağın amacı bu sorunu ortadan
kaldırmak. Uygulamaları mümkün olduğunca işlevlerine bakarak bileşenlere
dağıtmamız lazım.