[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
6 Şub 2009 Cum 21:17:41 EET

2009/2/6 <semen at pardus.org.tr>

> Herkese selamlar,
>
> 2009 icin hazirlamis oldugum yeni paket agaci taslagini
> http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/component/ altinda bulabilir ve
> inceleyebilirsiniz. Bazi paketler icin kucuk aciklamalar dustum.

eline sağlık, kabaca baktım, şu anki yapıya göre gayet düzenli olmuş, buna
ihtiyaç vardı bence de..

> Ayrica, bazi perl ve python paketlerini kullanan bolumlerin altina add-on
> olarak alt bolum acmayi dusundum. Fakat bu degisiklikleri listede
> konustuktan sonra gerceklestirmeyi tercih ettim.

perl ve python paketlerindeki alt bölümleri ve onların elemanlarını
arttırabiliriz bence.. lib kısmına girebilecek ama programming.python
altında olan ve yanına da notlar düştüğün bir çok kitaplık var. örnek olarak
diğer dağıtımların, kişisel olarak sevdiğim şekliyle de gentoo'nunki bu
konuda oldukça düzenli ve avantajlar sunuyor.

programming.languages component'inin silinip dillerin direk programming'in
altına alınmasının özel bir sebebi var mı? bir de zaten
programming.environments var, programming.python.environments açmak yerine
programming.python.environments'ın altındakileri bir üst seviyedeki
environments'ın altına atsak daha güzel olmaz mı?

bir de Doruk'un da dediği gibi sınıflandırmanın neye göre yapıldığı
konusunda biraz daha bilgi verebilirsen iyi olur..

-serdar