[Gelistirici] Fwd: Pardus'tan Yeni Yıl Hediyesi

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
19 Ara 2009 Cmt 15:58:56 EET

Murat Şenel wrote:

> Çok enteresan... Bizden motivasyon etmemizi bekliyordunuz ama bunun
> karşılığında biz sizden herhangi bir motivasyon görmeyelim, değil mi?

Azıcık sakin olup sakin kafayla okursan her e-posta'ndan sonra söylediklerimin anladığın şekilde
olmadığına dair bir açıklama e-postası daha yazmak zorunda kalmayacağım. Burada kavga etmiyoruz, tartışıyoruz.

Ne alakası var, öyle bir şey demiş miyim ben? Sanki 5 yıldır SVN hesabınızın açılmasını bekliyormuş gibi,
yaşanmış her şeyi yoksayarak "dışarıdan olan katkıyı anlayabilecek bir görüş yeteneğine" sahip olmadığımızı
söyleyerek her şeyi kestirip atıyorsun. Tepkim buna.

> Dışarıdan katkı veren geliştiriciler, sizlerin verdiği sözleri tutmamanız
> karşılığında motivasyonlarını sorgulamadan kendi ftp alanlarını ve svn
> sunucularını sadece bir kaç kişi cebinden parasını ödeyerek satın aldı ve
> onlarca diğer katkıcıya *ücretsiz* hizmet sağladı/sağlıyor. Biz
> motivasyonumuzu düşünmeden devam ettik ama nereye kadar... Gerçekten
> anlayamadığım şey, sizlerden herhangi bir katkı olmadan bizden nasıl
> motivasyon bekleyebiliyorsunuz?

Halen gerçekleştirilememiş sözler olabilir. Peki hiçbir şey yapılmadı mı? Bu tartışma uzadıkça kendini,
projeye yıllardır kazandırdıklarını, projenin sana kazandırdıklarını yoksayıyorsun.

Katkıcılara halen bir FTP alanı verememiş olmak belki gerçekten ayıp ya da
eksiklik olarak nitelendirilebilir ancak bu, bizim "dışarıdan gelecek katkıyı anlayabilecek bir görüş yeteneğine"
sahip olmadığımız sonucuna mı götürmektedir seni?

> En baştan beri anlatmak istediğim sizlerin içinde bulunduğunuz halet-i ruhiye bu zaten.

İçinde bulunduğumuz halet-i ruhiye hakkında bu kadar kolay yorum yapamazsın.
Güne uyandığımızda önümüzde yapılacak nelerin olduğunu gözden geçirdiğimizde aklımıza gelenlerin başında katkıcılar,
sunulması beklenen imkanlar, yeni geliştirici/katkıcı alımının tanımlanması gibi dağıtım için
çok çok önemli unsurlar var. Ancak senin tüm yorumlarında vardığın sonuç ise bizi şöyle tanımlıyor:

"Off ya şu katkıcılara FTP hesabı açacaktık, sanal makine verecektik. Neysssee sonra bakarız, bikaç paket bump ediyim, çeviri yapayım."

Tepkim buna. Bu kadar acımasız olmaya hakkın var mı?

> Herhangi bir karşılık
> vermeden bizden ödünlerde bulunmamızı bekliyorsunuz, bir de buna ekibin
> motivasyonu mu eklendi şimdi?

Eklenen/çıkarılan bir şey yok. Sadece tüm yukarıda yazdıklarımın doğrultusunda senin, diğer geliştirici/katkıcıları
bazı yönlerden -yerin dibine vururcasına- görüş yeteneğine sahip olmamakla suçlaman, o insanların hayatlarını olumlu yönde etkilemiyor.
Ve tartışmanın da -her ne kadar bir kargo masrafı isteniyor olsa da- sizlere jest olsun diye ekipten insanların
belki haftalardır uğraştığı bir hediye paketi temel alınarak filizlendirilmesi de emin ol o uğraşan insanları fazlasıyla üzüyor.

İyi günler.