[Gelistirici] Fwd: Pardus'tan Yeni Yıl Hediyesi

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
19 Ara 2009 Cmt 12:38:09 EET


19 Aralık 2009 Cumartesi günü (saat 00:57:03) selim ok şunları yazmıştı:

Selim, öncelikle çok güzel yazmışsın.

> Bence proje yonetiminin/cekirdeginin bol bol aciklama/duyuru yapmasi cok
> onemli. Bir is yada verilen bir soz yerine getirilemiyorsa bile, bu durumun
> acik bir sekilde izah edilmesi gerekiyor.

Teknik olmayan konularda, gizlenmesinin hiç bir anlamı olmayan bilgiler, 
malesef PR ve insan ilişkileri açısından çok zarar verici tartışmalar/kavgalar 
yaşanmadan önce açıklanmıyor. Bunun nedenini çözebilmiş değilim.

Teknik konularda ise başka bir problem var. Bunu üç sene evvel de söylemiştim, 
sorumluluklar belli olmadan hiç bir şeyin takibi yapılamaz. Bundan kastım da 
hiyerarşik bir yapılanma yada bürokrasi değil, yanlış anlamayın.

Bir örnek olarak şu birkaç sorunun cevabını düşünün:
1. Geliştirici başvurularını takip eden, bunların aksamasından sorumlu kişi 
kimdir?
2. Review süreci sorumlusu kimdir? Review bekleme sürelerini öğrenmek istesek 
kimden bilgi alabiliriz?
3. Geliştirici ilişkileriyle kim ilgilenir? Problemi olan bir geliştiricinin 
gitmesi gereken kişi kimdir?
4. Böyle takip edilmesinde fayda olacak kaç tane süreç vardır?
5. Pardus dağıtımında hangi işler yapılmaktadır? Bunları kimler yürütmektedir?
6. Tüm ekosistemde hangi projeler yapılmaktadır? Bunların durumu nedir?
7. Bu soruların cevapları merak eden birinin öğrenebilmesi için nerede 
yazılıdır?

Cevap olarak bilgi at pardus demeyin, falancalar ilgileniyor da demeyin, ben 
takip ediyorum ama bu konuda bir açıklama yapmadım hiç demeyin. Sorumluluk 
ancak tekil olur. Yoksa kişiler senkronize olamaz, arada bazı şeyler unutulur, 
biri diğerinin yapmış olduğunu sanar, vb ve şu anda olduğu gibi işler aksayıp 
durur.

Bir işin sorumlusunun işin kendisini yapması gerekmiyor. Tek yapması gereken o 
işin alt işlerinin bir listesini tutmak, haftada mesela yarım saat o maddelere 
bakıp ne durumda olunduğunu incelemek, aksayan işler varsa durumla ilgili bir 
açıklama yapmak, ilgili kişilerle iletişim kurup nedenini bulmak. Bu takip 
işini çekirdek ekip dışındaki geliştiriciler bile çok kolayca yapabilir. 
Süreçler ölçülmeye takip edilmeye başlayınca iyileştirilmeleri çok kolay olur.

Yani sorunun insan kaynağı olduğunu düşünmüyorum. Uzun süredir yapılmayan bir 
iş için, ya falanca onu çoktan yaptı ama arada kaynadı ortaya çıkartamadık 
gibi şeyler söyleniyor. Bu sorun bu kadar az kişi ile yaşanıyorsa, Pardus 200 
kişiye çıkarsa yüz katıyla yaşanacaktır.

Bunun için yazılım yada altyapı da gerekmiyor, bugzilla ile çok kolay 
yürütülür, hatta kağıt kalemle bile yürür. Yeter ki disiplinsiz devam edildiği 
sürece bu sıkıntıların ve verimsizliğin devam edeceğinin farkına varın.




Gelistirici mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi