[Gelistirici] Fwd: Pardus'tan Yeni Yıl Hediyesi

Türker Sezer turkersezer at tsdesign.info
18 Ara 2009 Cum 16:03:33 EET

Ben de Murat'la aynı mantıktan yola çıkıp bu konuyu dile getirmemeyi
seçmiştim ama madem konuşuluyor fikirlerimi ileteyim.

2009/12/18 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>:
> Kargo masrafıyla ilgili konu hakkında birinci elden açıklama elbet gelir. Ben de merak ettim mantığı siz böyle sorunca ancak; en azından "Bu iş böyle yapıldıysa arkasında böyle yapılmamasını engelleyen stratejik/lojistik bir sebep vardır" diye mantık yürütebiliyorum.

Pardus projesinin böyle bir jest yapması ilk anda bana ne kadar ilginç
geldiyse, bu kargo mevzusu da o kadar doğal geldi. Ama bu aşamaya
gelinmiş olması bile bir gelişme elbette. İnsanların ideal olanı
beklemesi de kötülüklerinden, beğenmemezliklerinden değil Pardus'a her
zaman ideal olanı yakıştırmalarından.

Bu uygulamanın da elbet bir nedeni vardır. Bize söylenir söylenmez o
kısmına takılmıyorum.

> Paket sayınızı bizi yalnız bırakmak için düşürüyorsanız bilemem, yok eğer Pardus'a katkı vermek istiyorsanız bu tarz şeylerin önünüzde engel olmaması lazım.

Bunlar elbette katkı vermeye engel değil ama küçük küçük birçok olay
birleşince projeye olan güven dolayısı ile de insanın şevki kırılıyor.
Yoksa elbette ki eskiden buralarda olup bugün olmayan kimse bu gibi
tek bir olay yüzünden bu sevdadan vazgeçmedi.

> Ben kernel'e 3-5 yama yapıp upstream'e yolladığımda bana ne yılbaşı hediyesi veriyorlar ne de başka bir şey.

Burada bir yanlış anlaşılma olmuş sanırım. Kimsenin kişisel olarak
ekstra bir beklentisi yok. (Böyle birşeyi kastetmediysen burayı yok
sayabilirsin)

> Gönül işinden, özgür projeden bahsediyoruz. Söz verilen şeylerin gecikmesi tabii ki hoş bir şey değil ancak bir katkıcının verilen sözlerin tutulmamasından dolayı uzaklaşıp gitmesi de bana pek mantıklı gelmiyor ne yalan söyleyeyim.

Verilen sözler insanların proje ile ilgili istedikleri ile ilgili
olunca, yukarıda da dediğim gibi, işlerin işleyişi ile ilgili
inançları güvenleri kırılıyor insanların.

2009/12/18 İşbaran Akçayır <isbaran at gmail.com>:
> Evet abi nesini sorguluyorsun tübitak'ın ne mal olduğunu çok gördük ..
> Tabi hiç beklentim filan olmamasına rağmen verileceği söylenen katkıcı
> imkanlarının uzun zamandır verilmemesi konusunda haklısın ama o da aynı
> engele bağlanıp kaldı sanırım.

Yapılması planlanan ama yapıl(a)mayan birçok şey oldu zaman içinde.
Fakat yapılması en mümkün olanlar hatta yapılmış olanlar bile hayata
geçirilmedi. Kaldı ki aradan geçen sürenin bazı durumlar için yıllar
düzeyinde olduğu gözönüne alınırsa bu konularla ilgili bir ihmalkarlık
seziliyor. İnsanları iten de bu oluyor sanırım.

Türker