[Gelistirici] pisi'ye cd'deki paket listesi destegi?

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
12 Ara 2009 Cmt 12:54:18 EET

On Friday 11 December 2009 22:11:34 Doruk Fisek wrote:
> [...]
>
>  Pardus CD'sine giren paketleri ontanimli olarak kullanicinin sistemine
> kuruyoruz. Bunlara "onerilen" paketler diyebiliriz. Bu paketlerin
> listesi zaman icinde degisebiliyor. Ornegin 2009 ile 2009.1'in
> ontanimli kurulan paketleri farkli olabilir.
>
>  Bu degisiklik kurulumlar arasi farklilik olmasina yol acabiliyor. Eger
> yeni CD'ye yeni eklenen paket baska bir paketin bagimliligi ise
> guncelleme sirasinda otomatik kuruluyor zaten. Eger degilse,
> guncelleyerek yeni surume gecen kullanicinin sistemine hic kurulmuyor.
> Ozellikle erken surum (alpha, RC, vs) kurulumlarinda bu problem cok daha

Kurulumların farklı olması normal. Problem olarak görsek bile pisi'nin
problemi değil. Sorunun bağımlılık, çakışma, vs ilişkileri ile çözülmesi
lazım.

Paketlerin bölünmesi durumunda karşılaşabileceğimiz bir sorun mevcut. Örneğin
kde-i18n-tr paketi, hem çevirileri hem de yardım dosyalarını içerirken sonraki
sürümde kde-i18n-tr ve kde-i18n-tr-doc şeklinde belgeler ayrılmış olsun.
Güncelleme yapıldığında daha önce varolan yardım dosyalarını kullanıcının
sisteminden silmiş oluyoruz.

>  CD'ye giren paketlerin guncel bir listesini, ilgili depoda
> distribution.xml benzeri bir listede tutmak iyi olabilir diye
> dusunuyorum.

Bu dosyada böyle bir bilgi tutmak doğru değil. Aynı depoyu kullanan CD, DVD,
USB sürümleri olabilir. Bunların her biri için ayrı bir liste gerekir.

Söylediğin gibi şu anda CD'deki tüm paketleri sisteme kuruyoruz; fakat bu
durum ilerde değişebilir.