[Gelistirici] kurumsal 2?

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
9 Ara 2009 Çar 19:15:24 EET

Doruk Fisek wrote;
>  - Alfa da olsa en azindan base kurulum icin bir ISO, rootfs, vs ne
> zaman cikacak? Depo base kismini geceli cok oldu -- elinizde calisan bir
> sistem mutlaka vardir.

En erken yarın, en geç cuma günü ilk ISO'yu sunmayı düşünüyoruz. Ondan
sonraki süreçte her gece bir adet ISO oluşacak ve önceki ISO ile
incremental ChangeLog yayınlayarak cekirdek.pardus.org.tr üzerinden
takibi kolay bir nightly-build atraksiyonu yapacağız.

>  - Kurulum sonrasi derleme ciftliginin derleyip durdugu ikili paketlere
> nasil ulasacagiz? (http://paketler.pardus.org.tr/corporate2/ dizini var
> ama ici bos)

:)
http://paketler.pardus.org.tr/corporate2-test/

>  - Kurumsal 2 deposunda hangi paketler yer alacak?

Buna kurumsal gerekler doğrultusunda beraberce karar vermeliyiz.
Şimdilik game/ bileşeninin olmayacağını söyleyebiliriz. Bunun dışında
depomuzda olmayan bir evolution'ın C2 için hazırlanması gereği/planı
var. Dediğim gibi fikir ve argümanlar önemli :)

>  - Paketlerin guncellenme politikasi ne olacak? Sadece guvenlik
> yamalari mi yapilacak, paketlere "kritik olmayan" hata raporlari da
> kabul edilecek / duzeltmeleri uygulanacak mi?

Güncellemelerin daha kararlı ve ağır gideceği aşikar. İşlevselliği
olumsuz etkileyen, sistemin kararlılığını etkileyen hatalar kritik
olarak adlandırılabilir. Kritik olmayan hata raporları/güncellemeler
nelerdir bunların adını koymamız lazım.

>  - Kurumsal 2 deposunda yer almayacak paketleri gelistiricilerin
> yerlestirmesi icin bir kurumsal 2 katki deposu acilacak mi?

Hmm. Katkı deposu maintain etmeyi hiç düşünmedik, tartışılabilir ama ben
pek sıcak bakamadım ilk duyuşta :)

>  "Basinda" cikti, duyuruldu, vs haberleri okuyoruz ama urune katkida
> bulunmasi gereken bizlerin bile teknik olarak ne oldugundan/olacagindan
> cok haberi yok (ya da en azindan benim yok).

Bir aksilik olmazsa - trunk'taki tasks dosyasında da mevcut - 2x Mayıs
gibi Final sürümünü çıkartmayı düşünüyoruz. Dediğim tasks dosyamız açık,
yapmayı düşündüklerinizi burda tartışıp C2'nin gerekleri olduğuna karar
verdikten sonra ekleyebilir ve kendi iş planınızı oradan götürebilirsiniz.

>  "Disaridan katki istemiyoruz, hic bulasmayin" diyorsaniz, onu da
> diyebilirsiniz :)

İstemez miyiz yahu!
İyi akşamlar.