[Gelistirici] [Hata 10981] No rar package in Pardus 2009 repository

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
24 Ağu 2009 Pzt 13:51:44 EEST

On Monday 24 August 2009 13:14:33 Gökmen Görgen wrote:

> Ben bunu tuttum. Kapalı koda sahip uygulamalar için ayrı depo açıp,
> gerektiğinde kaptan'dan kullanıcı onayı doğrultusunda eklenebilir. Bir
> sonraki sayfada da "Sayın kullanıcı, kapalı kod deposunu eklediniz, bu
> depoda flash uygulamalarını Firefox'tan izleyebilmeniz için libflash, pdf
> dosyalarını açabilmeniz için acrobat reader, falan uzantılı videoları
> açabilmeniz için de şunlar şunlar bulunmakta. Malum internetiniz de var,
> yükleyip bu eksikliklerinizi tamamlamak ister misiniz?" gibi bir şey
> çıkabilir.

Çoğunluk flash, codec ve 3d driverları kurmak isteyeceği için süreç onlara
göre optimize edilmiş durumda. Otomatik olarak kuruluyorlar, ekstra işlemlere
internet'ten başka şeyler çekmeye gerek yok. Kurmak istemeyen azınlık için
Yalı'ya bir seçenek eklenebilir belki.

rar, vb gibi yazılımlar da, madem tam bir özgür alternatifi yok, depoda
durmalı.

Zaten PiSi yazılımların lisansını biliyor. Package manager'da kullanıcılara
kapalı kodlu yazılımları özel bir ikon/yazıyla belirtip uyarabiliriz.
Elimizde mekanizma varken ayrı bir depo falan gibi yanlış çözümlere gerek
yok.