[Gelistirici] [Hata 10981] No rar package in Pardus 2009 repository

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
24 Ağu 2009 Pzt 11:00:02 EEST

Merhaba,

Mon, 24 Aug 2009 02:45:40 +0300, Türker Sezer
<turkersezer at tsdesign.info> :

> Demo ve bir süre sonra çalışmaz olacak bir
> uygulamanın depoda durması gerektiğine, insanların birşeyleri illa ki
> "rar"laması gerektiğine emin misin?
Demo calismaz hale gelmiyor, sadece yasal olarak kullanim hakkini
yitiriyorsun.

Benim kendi kullanimimda yerine baska bir aracla koyamadigim iki tane
islev var:

- Koccaman bir dosyayi birden fazla parcaya bolerek gondermek ve karsi
tarafta adamin ne isletim sistemi olursa olsun acabilmesini istiyorsan.
Zip paketinden cikan zipsplit, tek bir buyuk dosya varsa bisi yapamiyor,
kucuk bircok dosyayi paylastirabiliyor. Hjsplit gibi araclar ise cok
daha az yaygin.

- Cok fazla sıkışan (1/1000 falan) TIF dosyalarini rar'la
sıkıştırdığında; gzip, bzip2, hatta lzma ile sıkıştığından cok iyi
sıkışıyor. Hani bytelar cinsinden degil, gercekten gozle gorulur
farklarla.

Belki baskalarinin kullandigi baska nedenler de vardir, belki benim
kullanimim sacmadir (alternatifi vardir).

Ben kisisel olarak kaynak kodu olmayan Linux yazilimlarindan o kadar da
kacmamak gerektigini dusunuyorum. Adam oturmus ne kadar olsa bir Linux
portu yazmis. Pardus'ta da calisiyor. Birileri lisanslarini bile bile
kullanmak istiyorlarsa bu secimi onlara birakmak gerek. Paketlenmeleri
de kolay (yapacak bisi yok cunku), bakimlari da kolay (yapacak bisi yok
cunku).

Ama burada onemli nokta "lisanslarini bile bile kullanmak" kismi. Bence
depolardaki elde kaynak kodu olmayan tum paketlerin kurulumunda
kullaniciya uyari cikarmamiz ve bu konuda uyarmamiz gerekiyor.

                   Doruk