[Gelistirici] paket degerlendirme sureci sorunsali

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
22 Ağu 2009 Cmt 14:13:31 EEST

On Saturday 22 August 2009 12:44:55 Doruk Fisek wrote:
> Sat, 22 Aug 2009 11:21:11 +0300, Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> :

> Bilesen sorumlularini belirleyelim, ona itirazim yok (hatta sayisini
> unuttugum kere/zaman diliminde gundeme getirdim bunu bu listede) ama
> ikisi birbirine o kadar da bagimli konular degiller.
>
> Su anda paket degerlendirme sureci e-posta listesi uzerinden bilesen
> sorumlulari olmadan yuruyor. Yine Bugzilla uzerinden de bilesen
> sorumlusu olmadan yuruyebilir. En azindan takibi daha kolay olur.

Review sürecinde bileşen sahiplerinin onayının şart olması gerektiğini
düşünüyorum. Önce review sürecinin nasıl olacağını kesinleştirirsek olası
gereksiz işlerin de önüne geçmiş oluruz. Mesela benim aklımda her bileşen için
bugzilla'da ayrı bir bileşen açılması fikri var. Böylelikle girilen hatalar
bileşen sorumlusuna atanır. components.xml'den bu bilgiyi çıkarmak kolay.

İki süreç birbirine çok bağlı değil; ama bir an önce review sürecini
kolaylaştıralım diye arada girilmiş hata raporlarını sonradan belirlediğimiz
bileşen sorumlularına atamakla uğraşmayalım. "O sorun değil yapılır"
diyorsanız bence farketmiyor. Hemen geçelim.